Els líders de la informació a Catalunya són Toni Cruanyes al prime time de la TV, i Jordi Basté al prime time de la ràdio. Tenen moltes coses en comú: 51 i 61 anys respectivament, són molt estimats, són molt arrelats al país i als seus costums, tenen dos fills cadascun (Elies i Joana Cruanyes, Gabriela i Geòrgia Basté) i cauen bé a la majoria del país, arrossegant molts centenars de milers de catalans a ser informats a través de la seva veu. Cruanyes té una mitjana de 500 mil espectadors cada nit, només en una hora de programa de 9 a 10 a TV3. I Basté té una mitjana de 800 mil oients acumulats en sis hores cada matí, de 6 a 12. Són dues bèsties de la comunicació que han picat pedra, Basté fent Esports i Cruanyes a les corresponsalies. Cuiners abans que frares ara dirigeixen dos transatlàntics: el TN Vespre i El món a RAC 1. L'única diferència és que Cruanyes continua casat amb el seu marit Eugeni Villalbí i Basté es va divorciar de l'Adriana Sabata, la seva dona tot i que mantenen una magnífica relació i treballen junts a la productora del locutor, NSN Media.

Jordi Basté betevé
Jordi Basté betevé

Basté té les dues filles ja grans i fa poc vas explicar a betevé que encara viu al seu últim pis de Barcelona, a la zona de Manel Girona, entre Pedralbes i Sarrià-Sant Gervasi, a poca distància de RAC 1 a peu o en Trambaix per la Diagonal. Basté és un dels millors entrevistadors del país, com demostra al seu Pla seqüència de 2Cat que ja té signada una segona temporada. Potser per aixó també és un molt bon entrevistat, perquè en les respostes sap ser generós, atent al detall, sabedor que l'anècdota ho és tot, directe i sincer. No li costa concedir entrevistes i acaba de fer-nena de perillosa, al programa frívol El vermut de Llucià Ferrer de Ràdio Flaixbac. Allà hi ha la dictadura dels reels, aquells talls curts que apareixen a Instagram i ha acceptat un "test ràpid" que el carrega el diable.

Basté Ràdio Flaixbac
Basté Ràdio Flaixbac

Preguntes directes, respostes curtes. T'enxampen amb la guàrdia baixada i cantes La Traviatta. Allà al Port Olímpic entre vermuts i escopinyes Basté respon a una pregunta gens habitual, la seva vida sexual. I no ho esquiva, responent sense embuts. Un home divorciat de 61 anys que matina molt i va a dormir d'hora, la resposta fàcil era dir que no en té gaire de vida sexual. Doncs sorpresa: Jordi Basté admet que té una vida sexual sana, habitual i no excepcional: "A la meva edat ja no lligo, estic de retirada. Que com porto la meva vida sexual? No soc del grup d'un de cada quatre catalans que diuen que no tenen vida sexual. No soc un d'aquests". Vídeo:

Basté sí que manté relacions sexuals. La seva sort és que el o la redactora que li fa el test no li repregunta amb qui les manté. Això seria el gran EN Blau de 2026. Ja ho explicarà si vol.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!