Isabel Natividad Díaz Ayuso. La presidenta dels madrilenys, que normalment s'omple la boca parlant d'ella mateixa i de les seves (diu) moltes virtuts, ha concedit aquest matí de dilluns una entrevista al seu amigui Federico Jiménez Losantos. I entre tota la xerrameca antipsoeista que han mantingut, ha destacat un fragment de la conversa, just en començar, on parlaven de noms. Del seu nom, per ser més exactes.

ayuso esradio2

Federico Jiménez Losantos i Isabel Díaz Ayuso / esRadio

El periodista d'esRadio ha començat parlant del segon nom de la política del PP, aquest Natividad que li ha cridat l'atenció: ”¿Por qué nunca le dicen Natividad, con lo bonita que es la Navidad? Claro, que no cabría entonces en los titulares”. Resposta: “Pues yo creo que es por eso, como cada vez vamos a discursos más breves y concisos, pues normalmente nos dejamos el apellido que me dio mi querida abuela materna, que se llamaba también Natividad”.

Ayuso ha aportat una altra justificació al segon nom que acompanya l'Isabel: “Yo creo que fue fruto de que era una niña muy esperada porque todos mis primos eran siempre niños, mi hermano... No había manera de que naciera una chica en la familia y cuando nací yo todos querían ponerme su nombre”.

ayuso esradio3

Isabel Díaz Ayuso a esRadio

El locutor, com si volgués convèncer els oients que humor se escribe con L de Losantos, celebra que a cals Ayuso no decidissin posar-li de nom Eduvigis, “que es un poco menos lucido”. Moment que l'entrevistada ha aprofitat per treure a la llum una cosa poc o gens sabuda sobre ella: “Ojo, que mi madre me quería llamar Atocha, ¿eh?”. I Losantos que continuava amb el seu El club de la comedia particular: “Bueno, mientras no le hayan llamado Cercanías...

Com dèiem, a madrilenyitat no la guanya ningú. I no només perquè li anaven a posar Atocha com a nom. No oblidem que Isabel Díaz Ayuso va perpetrar la frase "“Madrid es España. Madrid es España dentro de España. ¿Madrid qué es, si no es España? No es de nadie porque es de todos” o, superant-se a ella mateixa, i adreçant-se al rei Felip: "Eligió a Madrid como capital de España porque no era de todos porque a su vez era de todos [...] De ahí que a los madrileños siempre nos afecte lo que ocurre fuera de nuestras fronteras".

---

No és l'única frase que ha deixat caure Ayuso de traca i mocador: no és la primera vegada que es cobreix de glòria. Qui no recorda frases que han passat a la posteritat com: “IFEMA nos ha demostrado que en los hospitales que tienen techos altos los pacientes sanan muy bien", “Por eso se llama Covid-19, porque es ‘coronavirus, diciembre, 19’”. O sobre la precarietat laboral: "Cuando hablan de empleo basura me parece que es ofensivo para la persona que a lo mejor está buscando un empleo basura”?