Quan la seva carrera al món de la interpretació començava a consolidar-se, un adolescent Leonardo DiCaprio es treia a les revistes de moda com a imatge d'uns rellotges per a la casa Disney. Amb mirada innocent, però segura, el jove actor ens mostrava el seu costat com a model. I és que l'atractiu protagonista de 'Revolutionary Road' torna a veure's vinculat amb el món de la rellotgeria, però aquesta vegada com a inversor, ja que va apostar per una marca de rellotges suïssos com ho és ID Genève. L'actor ha invertit en una marca independent de rellotges suïssos, ID Genève, per "la seva dedicació als principis de l'economia circular, els materials sostenibles i la innovació". "M'entusiasma recolzar l'equip i el creixement de l'empresa a mesura que impulsa el canvi en la indústria del luxe i més enllà", ha dit.

El guanyador d'un Oscar ha participat en la ronda de finançament inicial d'ID Genève, que ha sumat 2 milions de francs suïssos (2,1 milions d'euros) i que s'ha tancat aquesta setmana, si bé es desconeix quant n'ha aportat ell exactament. La marca, fundada el 2020, dissenya i fabrica rellotges mecànics d'alta gamma fent servir components reciclats, renovables i d'origen ètic, com corretges elaborades a partir de fonts vegetals i 100% comportables i moviments mecànics recondicionats. I deixa una empremta de carboni menor que de la resta de la indústria rellotgera.

Leonardo DiCaprio, que ja és un important inversor a Diamond Foundry, i que l'any passat va fer una important contribució al finançament d'un laboratori de producció de diamants alimentat per energia solar, és un ferm defensor del desenvolupament sostenible. L'associació entre l'actor i la marca de rellotges de luxe és un exemple impressionant d'unitat en la creença que un canvi en la indústria del luxe cap a una sostenibilitat més gran i impacte ambiental és inevitable.

L'última col·lecció de la marca de rellotges ha estat tot un èxit

La seva última col·lecció, llançada el febrer passat, es diu Circular S, i està feta d'acer 100% reciclat i refós en un forn solar, la qual cosa genera una empremta de carboni 165 vegades menor que la de l'acer estàndard, segons els seus responsables. La seva caixa s'ha arrodonit respecte al Circular 1, els índexs luminescents són més gruixuts i la seva esfera mostra un patró guilloché. El moviment és el mateix, i costa a partir de 4.380 francs suïssos més imposats.

Fundador d'ID Genève feliç de comptar amb Di Caprio com a inversor

Nicolas Freudiger, cofundador d'ID Genève, compartia Hypebeast: "La nostra visió darrere dels rellotges és exercir un paper actiu en la transició ecològica i tenir un impacte positiu en la indústria i al nostre planeta. La indústria del luxe està evolucionant, i tenim la responsabilitat de donar llum sobre les solucions per al canvi climàtic. Sempre ens ha interessat treballar amb un defensor mundial del medi ambient com Leonardo DiCaprio, i estem encantats de donar-li la benvinguda com a inversor i defensor mediambiental de la marca".