Per convertir-se en influencer no cal tenir gaire formació acadèmica, triomfar a la xarxa és qüestió de carisma i constància. Dins del gremi hi ha creadors de tota mena, n'hi ha que elaboren vídeos i contingut favorable, potenciant les seves passions i entretenint al públic. D'altres, en canvi, es converteixen en un ídol de masses per tan sols fer quatre passos de balls. Aquesta és la gran sort de molts joves, guanyar rals sense trencar massa pedra. La magnitud de la seva repercussió és grandiosa, i encara que molta gent els odií, triomfen gràcies a nosaltres, sí, els usuaris que els xafardegem dia a dia. Això sí, reben la mateixa quantitat de diners que crítiques, però, cal remarcar que de vegades són ben merescudes.
El món de TikTok ha fet saltar a la fama moltes joves, entre les més seguides, tothom coneix Lola Lolita o la catalana Mar Lucas, que compta amb quinze milions de seguidors, mundialment coneguda per la plataforma. De Sitges, té tan sols vint-i-un anys, però si li dones un cop d'ull al seu perfil sembla impossible que hagi tingut temps de viure tantes experiències. Ha viatjat a Llatinoamèrica, als Estats Units, campanyes publicitaries, festivals... inclús ha fet el salt al panorama musical. No hi ha jove que no la conegui. Bé, compta amb milers i milers de seguidors, però dins de la premsa rosa és més coneguda per les seves pifies virals. Per mostra, el seu comentari amb Marta Díaz, companya i amiga d'ofici que es trencava esquiant el lligament creuat i Mar Lucas es referia a la lesió de la següent manera: "No me lo creo, el ligamento es el peor hueso". Us podeu imaginar la magnitud del ridícul oi?
Doncs bé, aquest cop ha tornat a patinar amb una nova denominació, aquest cop no té res a veure amb l'anatomia del cos humà. Com bé us descrivíem a l'inici, la majoria d'aquestes noies viatgen constantment, i ho fan tan sovint que ni tan sols coneixen el seu destí. L'important és fer-se la foto al lloc ideal, per publicar-ho, aquest és el seu negoci -totalment lícit-. Ahir la xarxa recopilava un clip de la jove durant un dels seus directes d'Instagram. Mentre sopava, anava responent els dubtes dels seus seguidors, entre els quals un dels usuaris li preguntava per si havia visitat Corea del Nord. Assentint il·lusionada, Mar Lucas afirmava que li havia encantat. Però la seva resposta feia posar les mans al cap dels espectadors. Segurament la jove no deu diferenciar els dos estats asiàtics, ni les ideologies de cadascun d'ells. Hem revisat tot el seu historial de viatges i efectivament, ha patinat del tot.
Fa gairebé un any, durant el mes de març, Mar Lucas viatjava a Seúl, la capital de Corea del Sud, amb la marca de cosmètica coreana Yepoda. La confusió és més que evident, i la xarxa, que aviat recollia el clip, ni es molestava a debatre si la jove havia anat o no a Corea del Nord, l'havia cagat de ple. Potser no diferencia els dos estats o pitjor encara, potser ni coneix la situació de cadascun d'ells. "La inteligencia la persigue, pero ella es más rapida" asseguren alguns internautes. Siguem sincers, anar a Corea del Nord no és impossible, però si fos el cas que hagués visitat l'estat asiàtic, us assegurem que hauria deixat rastre pel seu perfil... i no és el cas.
Per a ells el preu de la seva fama és rebre crítiques, per la societat, el preu de veure'ls triomfar és ficar-nos les mans al cap amb totes les patinades.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!