Quan aquest diumenge va acabar el primer programa de Bestial els (pocs) espectadors que quedaven mirant TV3 van tenir la resposta al despropòsit que acabaven de presenciar: surten els crèdits i el primer és Direcció: Bibana Ballbé. D'aquí plora la criatura: Bibana Ballbé estava tan cofoia que TV3 li comprés per primer cop un programa propi en prime time de TV3, mai no li havien confiat, el dia de major consum televisiu, diumenge, i darrere del programa més vist del mes, el Piromusical, que va pensar que ella podia ser la productora-presentadora-directora de Bestial. I és obvi que no. Ballbé demana a crits algú amb criteri i autoritat televisiva que la dirigeixi, li marqui el to, aturi la gravació i la faci rectificar, que a les reunions li digui ¿Arturo Valls que no sap parlar català pel primer dia? No agradarà a 'espectador tipus de TV3. ¿Una versió foteta de la sardana? No agradarà a l'espectador tipus de TV3. ¿Un xou madrileny de colorins? Massa Telecinco. Bufetada d'audiència i de crítica.
El dia abans Jordi González va brillar amb un enorme 15,4% en un plató més fosc que una cova. L'endemà Bibiana es queda amb un dígit, 9,9% venint d'un fabulós 30,5% del Piromusical. La corva d'audiècia de Bestial és una davallada que baixa del 30% al 3% de share. Insalvable. Qui l'ha rematat és la crítica, ja n'hi ha al diari que més llegeixen a la -Generalitat, El País, Amb el títol ja paga: "‘Bestial’, el regne de la vulgaritat a TV3". I clar, queda twitter, on estava descomptat que la trinxarien però potser no amb aquesta magnitud i acarnissament. I no només crítiques d'espectadors anònims sinó de patums com Salvador Alsius, una veu autoritzada, creador de TV3 i ex membre del CAC.
Bibana ho té fotut, Ha gravat 8 programes però no costa imaginar que els set que queden acabaran emetent-se o més tard, cap a les 12, o directament per la web 3Cat. No hi són a temps de canviar els Bestial. Estan gravats. Altres cares copnegudes de TV3 s'afegeixen a l'akelarre anti-Bibiana:
TV3 va posar Bestial en lloc del 30 minuts, el programa amb més prestigi de la història de la cadena. No és que el cancel·lin sinó que costa tant gravar-ne que no s'emetran fins a finals d'octubre, però podrien emetre qualsevol documental estranger traduït que els donaria més prestigi, o menys vergonya, que el que ha passat amb l'últim tren de Bibiana Ballbé per enfilar-se al prime time de TV3. Al 33 era més feliç.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!