Només cal donar-li una ullada als perfils d'Instagram dels jugadors del Barça nascuts fora de Catalunya, per comprovar que tots ells estan d'allò més integrats a la Barcelona i les terres catalanes. Alguns han format la seva família a la ciutat comtal, com per exemple en Frenkie de Jong o Raphinha, d'altres han creat els seus propis projectes empresarials, com per exemple la dona de Lewandowski, i n'hi ha que van arribar aquí quan eren ben petits i, per ells, ja és casa seva, com és el cas de Fermín López o Gavi, els dos andalusos de la plantilla, que han crescut amb l'escut des de ben jovenets a la Masia, on han anat pujant esgraons fins a jugar amb el primer equip del Barça i jugar en el club dels seus somnis, encara que, hagin de pagar el preu d'haver estat sempre lluny de casa.

Tots dos són grans amics dins de la plantilla bàsicament perquè ambdós han viscut moltes experiències en comú: traslladar-se de ben petits a Barcelona, anar creixent professionalment i personalment sense tenir els pares a prop, sacrificar algunes celebracions de la seva terra pel futbol, enamorar-se, i, també complir junts el seu somni de jugar amb el primer equip. Ara bé, hi ha una cosa (de moltes més) que no tenen en comú: la seva valentia per parlar en català. I és que, mentre Fermín López ha après el català i el parla gairebé de forma perfecta, gràcies al fet que també està cursant estudis universitaris a Barcelona, a Gavi li costa trencar el gel a l'hora de llençar-se a la piscina i parlar català. Això és exactament el que ha explicat durant la seva última entrevista durant la concentració de la selecció espanyola. Atents.


Gavi atenia els mitjans amb motiu de la seva convocatòria per la Nations League amb la selecció espanyola i li passaven el micròfon de Catalunya Ràdio, els quals, clarament, l'animaven amb el català, i el mateix Gavi, gairebé a punt de voler llençar-se a la piscina per provar-ho, es tirava enrere i explicava el motiu, una mica avergonyit i amb perfil baix:"Es que... o sea sé, pero me da mucha vergüenza, la verdad" És aleshores quan menciona a Fermín: "Igual que Fermín puede hablar, a mí, en público, me da vergüenza la verdad" Una llàstima per tots els culers catalans que tenen ganes de sentir-lo defensar el seu escut parlant en català. Sembla que ens haurem de conformar amb la seva actitud a dins del camp, per què, ara per ara, no escoltarem ni una paraula en català per part del jugador. Aquest és el vídeo concret on rebutja parlar-ho abans de començar l'entrevista:
@catalunyaradio Ha faltat poc perquè fes com el també andalús Fermín i parlés català, però la vergonya l'ha frenat... #Gavi es mulla per la #PilotadOr al #TotCostaCatRàdio 💙❤️ #fcb #barça #fcbarcelona #estiktokat #tiktokat #tiktokencatalà #català ♬ sonido original - Catalunya Ràdio
A qui sí que ens hem fet un fart de sentir parlant en català és Fermín López, qui, fa un parell d'anys va explicar que estudiava CAFE a la universitat Blanquerna de Barcelona. El del Campillo sí que s'ha animat a xerrar alguna vegada o altra amb català davant les càmeres i, de fet, els culers catalans l'han aplaudit molt i molt orgullosos. No serà el cas de Gavi, qui de moment, no acaba de sentir-se del tot segur amb l'idioma. El mitjà català, apuntava el següent en la descripció del vídeo: "Ha faltat poc perquè fes com el també andalús Fermín i parlés català, però la vergonya l'ha frenat..." Sort que almenys ho compensarà amb el seu talent al camp, defensant l'escut amb el millor idioma que podem demanar: la passió i el talent.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!