La franja televisiva més disputada durant anys és la matinal, no per la gent que hi ha davant la tele sinó per simbòlica: qui es lleva i engega una determinada cadena està prenent una decisió cabdal. En la ràdio els matinals determinen qui és líder: Jordi Basté aplana el camí per RAC 1 i Àngels Barceló per la Ser a Espanya. No hi ha cap possibilitat que una emissora sigui líder si no ho és el seu matinal. En TV passa quelcom similar, Telecinco va ser durant anys la primera cadena gràcies al fet que ho era Ana Rosa Quintana i TV3 el mateix amb Josep Cuní fa uns anys. Ara el lideratge a primera hora dels grans matinals informatius el guanya Silvia Intxaurrondo a TVE, i Ariadna Oltra alguns dies a TV3, no sempre. La periodista basca de La 1, excompanya del mestre Iñaki Gabilondo, ha sorprès amb 46 anys i el seu estil directe, molt professional, documentat, potent, sense fer notícies de crònica rosa o negre, i ha ensorrat la ex reina Ana Rosa. El seu retorn als matins ha estat fatídic. Als 70 anys Ana Rosa podria estar presentant la seva última temporada. Griso queda com l'eterna segona, és com sempre la que no pot liderar, abans perdia només contra Ana Rosa, ara també contra Intxaurrondo. És tercera,

Silvia Intxaurronsdo La hora de la 1, TVE
Silvia Intxaurrondo La hora de la 1, TVE
Gemio, Griso, Quintana i Montero, Instagram Ana Rosa
Gemio, Griso, Quintana i Montero, Instagram Ana Rosa

Per això ha sobtat que la revista Hola titula "La inesperada cumbre de las reinas de la tele" amb les dues que ja no regnen res, Quintana i Griso i dues que no pinten res, Mariló Montero, que va ensorrar el matinal de la 1 quan governava el PP i Isabel Gemio que no fa matins sinó matinades a RNE. Hola les fotografia de capea, mirant toros, diumenge passat "Lo hicieron en una divertida capea que organizó el chef Mario Sandoval en su finca El Jaral de la Mira, próxima a la localidad madrileña de San Lorenzo de El Escorial, en plena sierra de Guadarrama. Allí, todas ellas compartieron confidencias y un sinfín de recuerdos juntas, demostrando así que, lejos de ser rivales y de luchar por las audiencias, son magníficas compañeras y grandes amigas". I envejoses, perquè hi falta l'única reina, Intxaurrondo, i, en segon lloc, la presentadora del magazin líder, Mañaneros: Adela González. Massa d'esquerres per Hola, per capeas, per toros, per Griso i per Ana Rosa. Amigues d'Abascal, de la Corona i d'Albert Rivera.

Un día de campo, titula Hola, Ana Rosa posa les edats de totes quatre: "A pesar de ser rivales en su lucha por las audiencias, Ana Rosa Quintana (70), Susanna Griso (56) Mariló Montero (60)  Isabel gemio (64) vienen demostrando que son grandes amigas una vez que abandonan el plató". Recorda que és la veterana, septuagenària, recorda que si és la reina és la reina emèrita, com Sofia, per antigor, no per espectadors, èxit ni repercussió. Ha mort la reina, visca la reina. Silvia I.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!