TVE es troba submergida en una profunda crisi des que va eliminar la publicitat de la cadena i no sap com sortir. L'únic espai que funciona és MasterChef. Encara que ja ha notat un important descens d'audiències continua fort i a molta distància de qualsevol altre producte del grup de comunicació. Ara mateix MasterChef és el salvavides de La 1. Tanmateix, abans d'aquest hi va haver altres programes. Un en especial que clamen la seva tornada i no hi ha manera. Es tracta del 'Grand Prix'. El concurs de proves en el que competien dos pobles va entretenir durant anys els estius de nens i majors. Espai presentat per Ramón García que li va donar una enorme popularitat.

Ramón García
Ramón García

Ramón García triomfa a Castella-La Mancha amb un programa dedicat a les persones grans

Després de la seva desaparició de l'ens públic, Ramón García ha estat vinculat a cadenes autonòmiques. Va ser el rei a TVE i ara ho és a Castella-La Mancha. Porta vinculat a la cadena els últims sis anys. El seu programa, En Compañía, va celebrar dilluns passat 30 de maig els sis anys en emissió. L'espai és similar al que presenta Juan y Medio a Canal Sur, La tarde aquí i ahora. Els protagonistes són les persones de la tercera edat, s'aborden els seus problemes i se'ls ajuda a combatre un dels seus principals estigmes: la solitud.

"He fet molts programes importants, però no sabeu el que és tocar aquesta ajuda, a les persones a qui t'adreces, veure quan tornen com els ha canviat la vida", confessava García en una trobada amb els mitjans dimarts passat 24 de maig.

Ramón García CLM
Ramón García CLM

El basc es mostra orgullós per poder ajudar persones que creien estar "condemnades" a estar soles i presumeix de les excel·lents dades que anota l'espai. Encara que el programa dona prioritat a les persones grans de la regió, és cert que el seu èxit és tan fort que compta amb convidats d'altres comunitats autònomes.

Ramón García és molt feliç de ser part d'aquest projecte. En Companyia supera tots els dies àmpliament l'audiència mitjana de la cadena manxega. És l'espai més vist diàriament. El passat 18 de maig, el programa va anotar la seva quota màxima en quatre anys amb un 15,3% i 70.000 espectadors de mitjana. El programa va anotar rècord el 22 de gener de 2018 amb un 18,1% de quota de pantalla i 93.000 espectadors. Actualment, anota una mitjana superior a l'11%.

Amb aquest exemple, Ramón García deixa clar que no ha deixat de ser un rostre reeixit. És l'estrella més cotitzada de la cadena, i els seus vídeos es fan virals a les xarxes socials. I això que en un primer moment li va costar acceptar el projecte perquè no es veia treballant amb persones anònimes. "Li vaig dir a Juan [y Medio] que no sabia si anava a ser capaç de fer això, perquè asseure's amb persones anònimes i que t'expliquin la seva vida ho veia molt difícil. Que s'assegui una persona que et ve d'un poble i que no coneixes de res és molt difícil, el més difícil que hi hagi, i ell s'entossudís en això".