La vida de l'artista no és fàcil, i per molt que un programa de televisió t'ajudi a enlairar la teva carrera, tot el que puja, baixa, i de vegades cal combinar els escenaris amb altres feines convencionals. Cada vegada són més els artistes que han passat per concursos musicals com Operación Triunfo que relaten algunes de les dificultats de viure del món de la música. És el cas de Lucas Curotto, finalista d'OT 2023, que fa un any se'l va veure treballant com a cambrer en un bar, i ell mateix va relatar que estava combinant les dues feines per poder tirar endavant el seu projecte musical. Un altre extriunfito que també va voler explicar que es dedicava a fer de taxi per poder pagar el lloguer i continuar intentant fer-se un lloc en el seu projecte, és Hugo Cobo, conegut concursant de l'edició del 2020. Qui també se suma a aquesta llista d'artistes que combinen la seva carrera musical amb una altra feina convencional és Edu Esteve, cantant català conegut per tothom pel seu pas a la primera edició d'Eufòria.


Edu Esteve és un dels rostres que els espectadors més recorden de la primera edició del format de TV3. És de Badalona, té 33 anys, i ha publicat dos àlbums, a més de diferents èxits com La primavera o Masstimas, i ara tot just acaba d'estrenar La meva sort, la seva nova cançó que ha anat a promocionar a la ràdio local de la seva ciutat, Badalona. Edu Esteve ha visitat l'estudi de ràdio badaloní per parlar d'algunes de les novetats de la seva carrera professional, com és el seu nou disc i també, la creació de la seva pròpia discografia. A més, però, Edu Esteve també ha volgut relatar algunes de les complicacions per tirar endavant un somni com és triomfar en el món de la música. Des del programa li preguntaven pel seu dia a dia i Edu Esteve explicava pels micròfons que actualment tenia dues feines: la discogràfica i com a treballador d'oficina en un banc.

Així ho explicava l'artista català: "Jo ara mateix estic treballant en dos llocs per intentar tirar endavant. Dos llocs que, un sí que té una mica a veure amb la música, però l'altre, res a veure. O sigui, res a veure.... Jo estic treballant al banc". Canviar els escenaris per una oficina no és fàcil, i evidentment, Edu Esteve té clar que atendre clients en un banc no és la seva passió. "Hòstia, és que em costa treballar al banc perque la gent normalment, quan va al banc, no és per felicitar-te, saps? I a part, estàs allà tancat i la gent doncs... hi ha una energia molt negativa. Quan estàs a dalt a l'escenari doncs sí que és cert que és un espai obert, on l'energia és totalment diferent i, llavors, tancar-te allà, set hores, estar pencant a una oficina on tothom o la gran majoria de persones va allà amb un problema, hòstia...", explicava molt honestament en el programa BDN Matí.
Per a molts, Edu Esteve deu ser un més de l'oficina d'un banc, però, per d'altres, continua sent l'artista i finalista d'Eufòria, i de vegades el reconeixen: "Algun cop sí, vaig amb ulleres a l'estil Clark Kent! No, vaig amb les ulleres per què no m'hi guipo. Mil feines per intentar tirar endavant un projecte", relatava finalment. Unes declaracions que mostren la realitat de molts artistes i el sacrifici que hi ha darrere de cada projecte. Els fans i els oients de BDN Matí no han dubtat a aplaudir-lo ben fort, i nosaltres, tampoc. Bravíssim.