El món observa amb preocupació la difícil situació que viu Veneçuela després de l'intent de cop militar per part de l'autoanomenat president Juan Guaidó. Una situació que a Espanya, i especialment a molts mitjans de l'estat, s'ha convertit en un arma llancívola i en la línia que separa els "ciutadans de bé" de "rojos, terroristes i enemics de la pau". I qui són els campions de la moralitat, els que marquen aquesta línia? Doncs periodistes de la talla de la Cristina Seguí, que va assenyalar en directe a Cuatro al Día a la corresponsal Esther Yáñez per no abraçar els postulats oficials de la dreta (i l'extrema dreta) sobre el que passa al país caribeny. Tot començava amb la pregunta esbiaixada de la d'Ok Diario a Yáñez sobre si Nicolás Maduro és o no és un dictador. "¿Mi opinión personal? Yo creo que no lo es".
Cuatro
La reportera, que cobria els enfrontaments entre manifestants i policies a Caracas, no es va amagar de les indirectes i va fer una anàlisi que va ofendre Seguí. Una anàlisi personal "y no como periodista", recordava la corresponsal, que porta dos anys a Veneçuela. "Hay muchos blancos y negros, es una sociedad muy polarizada. Aquí se celebran elecciones y hay una masa tremenda que todavía vota por el chavismo. Grave error el de la oposición de no presentarse a las elecciones." Seguí negava amb el cap, indignada, com sempre que algú li trasllada una opinió contraria a la seva. "¿Elecciones con garantías democráticas después de haber usurpado todas las estructuras democráticas de Venezuela?".
Pots veure aquest moment fent clic a la imatge:
Cuatro
Yáñez, que portavatota la tarda informant de les revoltes i fins i tot, havia d'esquivar els projectils i les càrregues policials, no es va arronsar i va deixar Cristina Seguí fregant el col·lapse. "Soy periodista, no me corresponde hacer un análisis tan político, pero si me preguntas por lo que veo..." La reportera explicava que ha estat testimoni de les darreres eleccions al país, i que segons el seu parer "el sistema electoral ha funcionado en lo aparente. Que luego en las entrañas del consejo nacional electoral hacen patrañas para manipular los votos, yo no lo puedo saber» La resposta de la corresponsal a la polemista ha aixecat una gran polseguera.
#CuatroAlDía50 @EstherYez, periodista que lleva en el país sudamericano dos años, ha manifestado su opinión ante una pregunta de Cristina Seguí https://t.co/Xz5niTO4IF
— Cuatro al día (@cuatroaldia) 30 de abril de 2019
Periodismo con mayúsculas. Gracias @EstherYez
— jon ortiz (@jonortiz1) 1 de mayo de 2019
Hay algún programa de actualidad política en el que no hayan o colaboren "periodistas..." de OK Diario? Es para verlo. Gracias
— Manolo Cañamero 🏳️🌈 (@ManoloSchweiz) 30 de abril de 2019
@EstherYez como se te ocurre decir la verdad sobre Venezuela?! Te van a despedir, y lo sabes. Mientenos Esther, mientenos! ..que esto es España! 😅
— Malforjat 🎗 (@Malforjat) 1 de mayo de 2019
También dice que no hay garantía de que no haya fraude en el recuento de votos, es más, da a entender que lo hay. Pero muy democrático todo.
— Roberto (@rcastanon1969) 1 de mayo de 2019
Valiente por decir eso en directo. Es casualidad que ciertos venezolanos que viven aquí se dediquen al negocio de las viviendas de lujo, como los Capriles? Argentina está en crisis pero no se habla. Sera pq está al frente un neoliberal como Macri?
— RMPS75 (@RMPS75) 1 de mayo de 2019
¿Zasca? Yo diría falta de criterio y conocimiento por parte de esta chica. Se ve que ella tiene una buena posición allí, poco hambre debe estar pasando... No aprendemos... Un poco de solidaridad y empatía, por favor...
— Pez Gato (@PezManteca) 1 de mayo de 2019
@EstherYez Os digo que estáis en lo cierto. Maduro no es un dictador. MADURO ES UN NARCOTRAFICANTE, TERRORISTA, TORTURADOR Y cabeza del conocido cártel de los soles. Preguntáis al Señor "pollo" Carvajal detenido aquí en Madrid por narcotráfico y cerebro de dicho cártel.
— Iván Lashman (@ivanLashman) 1 de mayo de 2019
Veurem si la manifestació de la periodista no li costa alguna cosa més que una picabaralla en directe i un munt de crítiques a les xarxes socials. Això d'anar contra la versió oficial no està ben vist als mitjans espanyols, i encara menys a Mediaset.