El 6 de maig de 2009 moltes cases catalanes van viure un moment de cares desfigurades, crits guturals, llàgrimes de riure i plorar alhora, abraçades com fusió de cossos i una emoció que no es pot descriure. Va ser el gol d'Iniesta in extremis al minut 93 a Stamford Bridge que classificava el Barça de Guardiola per la final de la Copa d'Europa que acabaria guanyant, la primera de les dues del Pep Team. Els culers es veien eliminats en el primer any del gran projecte de Guardiola i a les llars en aquells minuts finals hi havia por, esperança, confiança i fe. Tothom recorda aquell moment i amb qui es trobava. Dos redactors d'EN Blau ja eren junts aquella nit de fa 17 anys i es van abraçar com alienats. Al pòdcast La sotana el convidat d'aquest dilluns era el presentador Albert Om que també ha recordat aquella nit, amb quins culers veia el Chelsea-Barça, on el veien i com van reaccionar a aquell gol.

Iniesta Stamford Bridge / Foto: Europa Press
Iniesta Stamford Bridge / Foto: Europa Press
Albert Om a La selva, TV3
Albert Om a La selva, TV3

Om era a quarts de set de la tarda de dilluns a TV3 fent la seva secció setmanal a La selva i després va ser a La sotana amb la mateixa camisa per recordar en quin moment un culer com ell va perdre els papers per un gol del Barça. Recorda on era i amb qui: a casa de Jordi Basté  amb un altre amic i les dues filles del locutor de RAC1. Era l'any 2009 i Basté vivia amb la Geòrgia i la Gabriela Basté que encara eren petites. Tots cinc mirant el partit, els tres adults al sofà i les dues nenes per allà. Marca Iniesta i la reacció d'Albert Om va ser de tal bogeria, explosió i felicitat que va fer com el mateix Iniesta: es va treure la camisa en un gest típic de futbolista celebrant un gol, un gest mereixedor de targeta groga. Amb l'agreujant que Iniesta duia una samarreta interior groga sota la segona equipació culer i Albert Om sota la camisa anava a pèl: "Mai m'he depilat". La situació és hilarant: Vídeo:

Jordi Basté betevé
Jordi Basté betevé

Albert Om: "Vaig perdre els papers amb el gol d'Iniesta a casa del Basté. Érem tres i les seves filles. Em vaig haver de treure la camisa perquè em pensava que em quedava sense respiració. Vaig començar a celebrar aquell gol, a caure a terra i llavors dic Jordi perdona, hi havia les seves filles, No tenia samarreta, em vaig quedar amb el pit enlaire. Les nenes no eren al sofà, estaven per allà corrent. Ens aixequem tots i jo em paro perquè dic m'agafarà algo. El Basté no es va treure res. No m'he depilat mai". A l'Albert Om l'hem vist a El convidat amb pijama o afaitant-se però mai seminú. Aquest privilegi només el van tenir aquelles quatre persones mirant la tele del Basté i Albert Om a punt de tenir un cobriment.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!