A TV3 s'està produint un fenomen particular, la jubilació en massa, consecutiva en pocs mesos de tots els presentadors d'Esports que van començar a la cadena com la seva primera feina. Són faves comptades, si TV3 té 42 anys i els periodistes van entrar-hi amb 23, ara tenen 65 anys i els toca plegar. Al departament d'Esports és especialment sagnant com s'ha buidat de cares mítiques, clàssics de tota la vida. Han anat plegant consecutivament tots: Lluís Canut, que té Parkinsoin, Jordi Robirosa, Pere Escobar, Isabel Bosch, Imma Pedemonte, Xavier Bonastre, a qui encara queden uns mesos però ja ha anunciat que plega, Quique López Vilalta i Xavi Valls estan a prop perquè en tenen 64. En queda un que acaba d'anunciar que plega, és l'Arcadi Alibés. Marxa amb 65 anys  Va entrar a TV3, a les oficines de Diagonal Numància, l'any 1984.

Ruth Gumbau diu adeu a l'Arcadi, Ig
Jordi Sunyer diu adeu a l'Alivés, Ig
Sheila Alen diu adeu a l'Arcadi, Instagram
Sherila Alen i Rafel Bagot acomiaden l'Alivés, TV3

Arcadi Alivés és molt estimat dins i fora la tele. Els espectadors perceben que s'allunya del perfil del presentador d'esports milhomes, prepotent i addicte al futbol. Alivés ha fet tota classe de retransmissions, de ciclisme a atletisme, però el que de debò li agrada és córrer, fa multitud de curses arreu del món, maratons que als 65 anys seguirà corrent. Es jubila de la feina, no del plaer. A dins la tele l'adoren i molts ja se n'han acomiadat  a Instagram: companys del 3/24, ara 3CatInfo, com Sheila Alen o Rafel Bagot, i companys d'Esports com Ruth Gumbau o Jordi Sunyer. No és habitual veure Arcadi Alivés a la colla del Gol a gol o de l'Onze on sovintegen cares com Jordi Grau o Xavi Torres. El futur dels Esparts de TV3 està en mans dels joves que fan el Telenotícies om Marta Bosch, Maria Fernández Vidal o l'acabat d'arribar Jordi Montalbo, però els costarà molt arribar a la gent de la manera tan directa com ho va fer l'Arcadi. 

La seva dona al camp i ell a TV3, Ig

Un detall íntim, el partit de diumenge Barça-Reial Societat a Montjuïc Alivés no hi va poder anar amb la seva dona Cristina Fàbregas, més jove, té 49 anys, és dissenyadora i tenen una filla anomenada Fiona de 14 anys. Durant el partit del Barça, la Cristina va fer-se una foto mirant el mòbil el web 3Cat on a aquella mateixa hora qui apareixia al 3/24 era el seu marit, l'Arcadi. I va regalar-li la frase: "Ara ja estarem sempre junts". Ja podran anar plegats al camp, i a la vida, perquè ell es jubila. Culer, humil, bon jan, amb ulleres, petitó, però gran. Alivés rima amb TV3.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!