Des de dimarts passat sabem els temes que s'interpretaran aquest pròxim dilluns a la Gala 10 d'Operación Triunfo. Entre temacles com Abracadrabra o Saturno en destaca un per al seu missatge d'allò més punyent. A més, el tema que interpretaran té també un altre factor que la fa especial: pel que implica el seu significat, l'actuació la faran només les noies. Per a cantar-la tindran amb elles l'artista qui la va compondre i qui la canta com ningú: la exconcursant Elena Gadel. La cançó es diu Lobo i és un cant en contra de la violència masclista. Des que van rebre la notícia, les concursants no han deixat d'assajar per clavar una actuació tan significativa com aquesta.

Quan va estrenar-se la cançó l'any 2023 la mateixa Gadel va explicar la història que hi havia darrere en una entrevista a 3Cat: "Aquesta cançó va néixer de la necessitat meva d'ajudar una amiga que es troba en una situació en la qual no sé com ajudar". És per això que la cançó ve narrada des del punt de vista de la companya que intenta treure a la seva amiga d'aquell infern. Per tal de fer que el missatge arribés encara més Ivan Labanda (qui també ha estat membre de l'equip de professors d'OT) va dirigir un videoclip d'allò més esgarrifant, però realista, va voler mostrar el què era estar amb un maltractador. La cançó va commocionar a tothom. És per això que, a tall de reivindicació, un dia abans del 25N (el Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra la Dona), l'acadèmia ha volgut que s'interpretés.
Comencem rodatge tarda de #Lobo🐺 @ivanlabanda dirigint @jordicol_l @lamolins#JordiColl pic.twitter.com/3GU5C2PolK
— JordiCollFansClub (@JordiCFansClub) February 1, 2023

Las chicas cantarán "Lobo" junto a Elena Gadel para conmemorar el Día Internacional de la Eliminación de la Violencia Contra la Mujer
— #OT2025 (@OT24h) November 18, 2025
👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼#OTDirecto18N pic.twitter.com/SbFb8KpKSi
Des d'un primer moment tant les concursants com la cantant es van mostrar totalment entusiasmades amb la idea de cantar aquesta cançó amb el missatge tan important que té. Fa tan sols unes hores la catalana ha volgut compartir via xarxes uns missatges per les noies d'OT. Juntament amb un vídeo de les concursants cantant el tema, ha afegit: "Lobo sonará precioso" i, en el següent, comentava: "Ganas de cantarla con ellas...". Gadel està totalment emocionada per l'actuació conjunta dilluns, té clar que el missatge de la cançó ha de traspassar-ho tot.


Ensayo de la grupal de las chicas, "Lobo"#OTDirecto19Npic.twitter.com/k6TljMkhk4
— #OT2025 (@OT24h) November 19, 2025
No tenim cap mena de dubtes que l'actuació de les noies amb Gadel sacsejarà totes les consciències. Que important és donar veu a missatges com aquests, però, tant de bo, aquestes cançons no haguessin d'existir.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!