Un dels referents de la graella de Telecinco podria tenir les hores comptades. Es tracta del concurs Pasapalabra, que després de 12 anys en antena podria ser cancel·lat per causes judicials, segons ha avançat Expansión. Un cas que ve de lluny, arran de la disputa judicial entre Mediaset i la productora britànica ITV, propietària dels drets del format. El Tribunal Suprem ha avalat el cessament d'emissions del concurs presentat per Christian Gálvez, un cop ha desestimat bona part del recurs que va presentar el grup audiovisual contra els anglesos, que ja havien guanyat una demanda pels drets del concurs. 

 pasapalabra galvez   telecinco

Telecinco

Per entendre aquest conflicte, s'ha de recordar que Pasapalabra va començar la seva singladura a l'any 2000 a Antena3, passant de mans cap a Telecinco 7 anys després. La cadena va intentar deslligar-se del grup britànic, rescindint el contracte d'explotació que els hi unia. Les raons exposades per Mediaset eren que ITV no era propietària de les parts més emblemàtiques del concurs, com ara El rosco o el mateix nom del programa (el seu títol original és The Alphabet Game)

pasapalabra bote -  telecinco

Telecinco

Els creadors del format van guanyar en 2016 la demanda a l'Audiència Provincial de Madrid, atorgant-los una indemnització de 15 milions de euros. La cadena no podia tornar a utilitzar ni el títol ni el format, advertint Mediaset de que havia d'aturar la producció i emissió del show. El recurs dels de Paolo Vasile a l'Audiència Nacional només va aconseguir reduir la multa a 7 milions, motiu pel qual el cas va acabar al Suprem. I ara, aquest tribunal ha dictat que només revisarà la quantia de la indemnització econòmica per la generació de royalties, però torna a donar la raó a ITV, que pot demanar l'execució provisional de la resolució. La qüestió tindrà una decisió definitiva al juny.

pasapalabra @pasapalabra telecinco

Telecinco

Un contratemps importantíssim per a la cadena amiga i la seva oferta diària. Hem de tenir en compte que Pasapalabra obté importants dades d'audiència, amb una mitjana de dos milions d'espectadors que segueixen les evolucions dels aspirants per endur-se el seu famós i sucós bote.