Sergi Arola, encara que no tan reconegut com altres grans xefs espanyols com Ferran Adrià, Jordi Cruz o Dabiz Muñoz, ha tingut un paper destacat al món de l'alta cuina. Malgrat la seva fallida a Espanya, ha aconseguit convertir-se en una figura culinària d'èxit a Xile, on ha prosperat econòmicament. Això sí: aquest company de professió de Jordi Cruz se'n va anar d'Espanya devent gairebé un milió d'euros al fisc.

Arola va experimentar alts i baixos durant el seu temps a Espanya, però va aconseguir obtenir dues estrelles Michelin. Tanmateix, els seus negocis no van tenir èxit en aquesta part del món, la qual cosa el va portar a travessar l'oceà i establir-se a Xile, on actualment gaudeix de gran reconeixement.

Sergi Arona triomfa a Xile

Després d'empacar les seves maletes i traslladar-se al país sud-americà, Arola va adquirir una notable fama en participar en diversos programes de televisió, com "MasterChef Xile". També va col·laborar en projectes televisius conjunts, com "El discípulo del chef" i "Parrilleros Space: Los fuegos se encienden".

Sergi Arola EFE
Sergi Arola EFE

Mentrestant, Arola va posar en marxa diversos projectes reeixits al continent americà. Un d'ells és Lola by Arola, un bar de tapes que serveix plats i begudes típiques de la gastronomia espanyola, com a sangria, aigua de València, croquetes, pa amb tomàquet, pop a la gallega o taula d'embotits, entre altres. El seu altre projecte es troba a Mèxic, on treballa com a assessor culinari al restaurant Orfebre Cocina Artesana, ubicat a l'hotel de cinc estrelles JW Marriott Monterrey Valle, a Monterrey.

Hisenda li reclama gairebé un milió d'euros

A més dels seus èxits professionals, Arola ha trobat la felicitat en l'amor. El 2019, va conèixer Francisca Laree, una infermera, mentre oferia un taller de cuina a l'escola Kitchen Club. Des de desembre de 2020, Laree s'ha convertit en la seva esposa.

Sergi Arola es casa per sorpresa XARXES
Sergi Arola es casa per sorpresa XARXES

Tanmateix, aquests èxits es veuen enfosquits per la situació a Espanya. Segons va revelar Hisenda fa uns mesos, Arola deu 985.000 euros a l'administració pública. Se sap que està pagant aquest deute des de la seva residència al país sud-americà, encara que la magnitud de la mateixa planteja interrogants sobre com planeja saldar-la.