Un dels episodis més foscos de la història de Telecinco es va produir fa dos anys, el 3 de novembre del 2017, a Guadalix de la Sierra, residència on els diferents Gran hermano concursen en un dels bucs insígnia de la casa. Aquell dia, millor dit, aquella nit, es va produir un fet abjecte que dos anys després, evidentment, la seva protagonista no s'ha pogut treure del cap. Una concursant de la divuitena edició, Carlota Prado, assegura que va ser violada dins la casa, sense que ningú de l'organització intervingués per posar-hi remei. Aquell 3 de novembre a la casa van fer una festa. Amb alcohol facilitat, com sempre, pel mateix programa. A la nit passa alguna cosa estranya. L'endemà fan fora un concursant i una altra marxa. Què havia passat?

carlota i jose maria gh

Telecinco

"La dirección de 'Gran Hermano' ha decidido expulsar del programa a José María por lo que considera una conducta intolerable. Asimismo, ha considerado oportuno que Carlota deje la casa". Era el contingut del comunicat emès per GH. La parella de concursants feia dies que havien començat una relació. Aquella nit, ella va beure. No va ser conscient de res... Fins que li van posar uns vídeos. Carlota assegura que José María la va violar. Un mal son que dos anys després, ha decidit exposar cruament en una entrevista per El Confidencial. Un relat que li ha agraït Leticia Dolera, tot i la duresa, "la cultura de la violación es esto, la normalización y banalización de una agresión sexual. El testimonio deja mal cuerpo, pero es importante leerlo. Gracias Carlota".

carlota gh 2

Telecinco

Els concursants no tenien molts aliments a la casa. Menjaven poc. I els quatre chupitos que diu que va prendre li van saltar fatal. "Tengo lagunas mentales de aquella noche. Lo último que recuerdo bien es estar en la cocina. Las imágenes en las que me encuentro en el salón, que he subido a mi cuenta de Instagram, no las recuerdo...".

Després d'allò, un buit. No recorda res més fins l'endemà al matí: "Cuando me levanté, de camino al baño, noté cómo se me caía la ropa interior al suelo porque no estaba bien puesta. Llevaba unos pantalones de pijama que no recordaba haberme puesto". El comportament de José María i del mateix programa no li van fer pensar en res dolent: "Yo doy por hecho que me han cuidado porque así me lo dijo él. Le pregunté qué había pasado y me dijo en mi cara que me había cuidado porque estaba KO. 'GH' emitió el momento en que después de lo sucedido por la noche se me ve hablar tranquilamente con esa persona, algo hecho con mala fe y poco tacto que dio una imagen equivocada a los espectadores de lo que había pasado".

carlota gh i jose mari2

Telecinco

La concursant recorda esfereïda com el programa va decidir deixar-lo al seu costat tantes hores sabent el que havia passat: "tenían pruebas suficientes como para sacarlo inmediatamente y no permitir que se riera en mi cara al decirme que me cuidó. Esa mañana no consigo borrarla de mi cabeza. Saber lo que hizo conmigo y estar con él como si nada...". En canvi, el que va fer l'organització va ser dir-li que havia de veure unes imatges. I ho van fer. Sense avisar-la o preparar-la del que veuria... "Tendría que haber estado una persona a mi lado, un psicólogo o alguien que me ayudara a enfrentarme a esas imágenes tan duras. Jamás me preguntaron si yo quería ver eso... Si me llegan a preguntar, hubiera dicho que no. Yo no hubiese querido tener para el resto de mi vida esa mierda en la cabeza".

carlota gh 6

Telecinco

El que va veure era desolador: "Duran casi 10 minutos y se ve perfectamente que se aprovecha de mí en la habitación y que yo estoy inconsciente. Dos compañeros de la casa llegaron a entrar en el cuarto para ver cómo estaba y él les echó diciendo que yo estaba muy mal, pero que me estaba cuidando. Se ve cómo le digo "quítate, no puedo" y hacer gestos de una persona que está diciendo "déjame tranquila. Es mi cuerpo el que sale ahí, inconsciente y violado. Me da exactamente igual que en el Código Penal ponga que una violación es con violencia y un abuso sexual sin violencia. Es que incluso se ve cómo se ríe de mí después de hacerlo. Se ve cómo la 'Super', porque esa noche era una mujer la responsable de la casa, me llama y yo no respondo porque estoy inconsciente. Él dice entre risas algo como 'me da que Carlota no va a llegar al Confe'"....

carlota gh i jose maria 4

Telecinco

Posa la carn de gallina. Sobretot, perquè des del programa no feien res. Ella encara se'n fa creus: "No llego a explicarme cómo el programa lo permitió. Esto pasa a la una y media de la mañana, y nadie irrumpió. Cada habitación de la casa tenía trampillas por las que el equipo del programa podía entrar de urgencia. Si 'GH' llega a actuar, nadie se hubiese enterado, no se hubiera alterado la dinámica del programa porque no había nadie más en la habitación". Li van proporcionar un psicòleg? Sí. Però tard. També es queixa amargament d'això: "Después de ver aquello yo sola, sin esperármelo y llevar ya un rato desquiciada, llorando y reventada por dentro. Otra de las dudas que tengo es por qué no entró antes".

carlota gh 8

Telecinco

Després d'allò, fora de la casa, es va veure cara a cara amb el suposat agressor: "acabó admitiendómelo. Me dijo que creía que yo estaba despierta y que fue un segundo. Mi cabeza empezó a dar vueltas. Mi preocupación en ese momento era saber si había riesgo de estar embarazada. Volví a la sala en la que él estaba, se lo pregunté y me dijo que no llegó a terminar". Una experiència vomitiva. I en sortir de la casa i tornar a l'exterior, no va millorar: "Fue una de las peores cosas, porque parece que en este país hay que linchar a la víctima". Com està ara el tema? L'Audiència Provincial de Madrid acaba de desestimar tres recursos d'apel·lació interposats per la defensa de l'imputat, donant-se per acabada la fase d'investigació. Ara, 10 dies per formalitzar l'escrit d'acusació: "Aunque se supone que esto son buenas noticias, no sé cuánto tiempo más tendré que seguir esperando para que se celebre el juicio, hace ya casi dos años de todo esto...".

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat