L'estiu de Belén Esteban transcorre entre llums i ombres. Encara que la col·laboradora televisiva ha presumit en xarxes socials de les seves escapades a Gran Canària juntament amb la seva inseparable amiga, Anabel Pantoja, la realitat mediàtica colpeja amb força: cap revista no ha volgut pagar per les seves fotos en biquini. El que abans era material assegurat de portada, avui ha quedat relegat a un simple post d'Instagram. Amb banyador estampat, ulleres de sol i la seva característica naturalitat, Esteban va escriure sobre el seu físic: "Per a mi, el cos de l'estiu, grassoneta però sabrosa". Tanmateix, darrere d'aquesta frase divertida s'amaga una veritat incòmoda: el mercat de les exclusives ja no considera que la seva imatge tingui valor comercial.

Crisi d'interès en Belén Esteban: de portada a oblit editorial

La falta d'ofertes per publicar els seus posats estiuencs no només suposa un cop econòmic, sinó també un dur revés per al seu estatus de personatge mediàtic. Durant anys, Belén va ser sinònim de vendes garantides: les seves vacances a Benidorm o les Canàries apareixien a les principals capçaleres, generant titulars i debats televisius. Avui, aquella època daurada sembla haver-se extingit. Les revistes de crònica social han donat un cop de porta al que abans era costum. No hi ha contractes, no hi ha exclusives i, el més preocupant, no hi ha interès editorial en la seva figura. Per a una dona que va construir tota la seva rellevància pública sobre l'expectació mediàtica, aquest buit pinta un panorama clar: el públic sembla haver-la deixat enrere.

L'ocàs compartit: Belén Esteban i María Patiño, dues dives en caiguda lliure

La situació de Belén recorda inevitablement la de María Patiño. La periodista, que en altres temporades també lluïa protagonisme en portades estivals, ha patit el mateix rebuig. Les revistes del cor ja no paguen per les seves imatges en biquini, considerant que no desperten el mateix atractiu comercial d'anys anteriors. Aquesta insolència editorial és un símptoma d'un canvi més profund. La premsa rosa, en plena transformació, busca continguts que atreguin a noves audiències: rostres emergents, joves influencers i celebritats que generin tendència en xarxes socials. El públic ja no vol les mateixes polèmiques reciclades, i les antigues estrelles televisives l'estan pagant car.

El rebuig de comprar les fotos de Belén Esteban en banyador simbolitza alguna cosa més que una pèrdua d'interès puntual. És el senyal que la premsa rosa està reestructurant el seu mercat, desplaçant els qui van dominar titulars durant dues dècades. Ara les revistes inverteixen en celebritats que generen tràfic digital immediat, no en figures l'estrebada de les quals va quedar atrapada en l'era de Sálvame.

En aquest tauler renovat, la marca Esteban sembla no tenir cabuda. El seu llegat, consolidat en exclusives sobre la seva vida privada i la seva autenticitat televisiva, ja no és suficient. Encara que continua sent volguda per part del públic, la realitat és que els editors no aposten per ella. El cas de Belén Esteban podria convertir-se en el primer gran exemple d'una transició inevitable: el cor espanyol ja no viu de les mateixes cares de sempre. El negoci ha canviat i, tret d'un cop d'efecte inesperat, la 'Princesa del Poble' haurà de conformar-se amb likes i records, mentre les portades les ocupen rostres nous.