La majoria d'influencers acaben convertint la seva imatge en un producte. Des d'una colònia, passant per escriure un llibre a inclús obrir la seva pròpia marca de roba. El principal objectiu d'aquests projectes: transmetre l'essència dels seus perfils d'Instagram en el producte. Missió impossible per avui en dia. Actualment, costa diferenciar les influencers entre si. Quasi totes fan el mateix contingut, amb les mateixes peces de roba, colors i forma. Tot igual. Però entre els perfils d'aquesta primera generació de creadors de contingut sí que hi podem veure perfils i personatges que encara ara tenen una personalitat molt marcada i reconeguda. Parlem de Jessica Goicoechea: model i influencer catalana que podríem definir en tres adjectius: espaterrant, sensual i elegant. Així és ella i així és Goi, la seva marca de roba. Sobretot molt i molt sensual. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GOI (@goi)

Més coneguda com a Goicoechea, la model catalana amb quasi dos milions de seguidors a Instagram va emprendre el seu propi segell en el món de la moda l'any 2019 amb una primera col·lecció de roba que ja apostava per l'estil de la influencer. Peces sensuals, amb transparències i escots. Roba per les més atrevides. La polèmica la va perseguir des de l'inici: queixes per la poca varietat de talles, diverses opinions sobre els cossos que utilitzava per modelar, l'atemporalitat de les peces. I ara sembla que s'enfronti a un altre escàndol. Per anunciar l'arribada del Black Friday a la web, la catalana ha decidit fer-ho a través d'una campanya d'allò més controvertida: una cursa d'atletisme en biquini. Les imatges parlen per si soles. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GOI (@goi)

El vídeo simula unes corredores d'atletisme en una competició, però d'una forma molt explícita. Les models en biquini, sabates de tacó, es col·loquen en el punt de sortida per iniciar la cursa atlètica fins a arribar als descomptes de "Black Friday". Les quatre models llueixen roba de bany molt sensual, són peces increïblement petites i molt poc discretes. Cobreixen el necessari i menys. Deixant de banda l'atemporalitat que caracteritza la marca - promocionant biquinis a mig novembre - la campanya ha enfurismat el públic de la influencer i sobretot a atletes olímpiques. Un vídeo on clarament sexualitza l'atletisme mentre promociona els descomptes online. Una marca que en principi vol promoure el cos femení i potenciar-lo en totes les seves versions, ha tirat el seu discurs per la basura.                 

 Botiga GOI Barcelona / Youtube @betweenmyclothes
Botiga GOI Barcelona / Youtube @betweenmyclothes
Comentaris publicació Goi / Instagram
Comentaris publicació Goi / Instagram

Dins de la publicació es poden llegir tots els comentaris amb relació a la polèmica: a tothom li semblava una bogeria el que acabaven de veure. Inclús entre aquest ventall d'opinions, molts asseguren que la marca ha esborrat comentaris de perfils professionals com la reconeguda atleta olímpica Ana Peleteiro qui va deixar un comentari constructiu respecte la campanya i de sobte va desaparèixer. Goi va esborrar el seu comentari, no accepten ni una crítica. No es disculparan ni de broma. Entre les cares més famoses, també hi veiem el comentari de l'atleta Maribel Pérez: "Que peligrosa es la ignorancia...pena y verguenza es lo unico que da este anuncio" Les paraules de l'atleta olímpica no han estat les úniques que s'han mostrat en contra de la marca.  L'escàndol ha arribat tan lluny que la façana de la primera botiga física de la influencer esta tota pintada amb un missatge ben clar que resumeix l'última campanya: "Cul, Cul, Cul" Molt fort. 

 

La parella de l'exfutbolista del Barça ha patinat de ple en aquesta última campanya. Sense cap dubte ha traspassat la fina línia entre ser una icona femenina a sexualitzar de ple el cos de la dona. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!