Juliol és mes de casaments. I ens encanta. Ens encanta que la gent que s'estima, es casi. I més si el casament és un casament-sorpresa, cosa que no havíem vist mai a la vida. Fins ara. La primera boda-sorpresa de la història.
Hi ha una parella que just abans que s'acabés el mes ha decidit fer el pas i viure el dia més bonic de les seves vides, un dia que no oblidaran mai, ni ells, els protagonistes, ni tota la gent que els estima, familiars i amics, que no es van perdre la cita... I això que no sabien que anaven de boda. Un bodorrio sorpresa i ple d'emoció, només cal veure la cara als nuvis, i això que, com diu ella, "Nuestros familiares y amigos íntimos pensaban que venían a nuestra fiesta de cumpleaños (que también)... ¡Y al final asistieron a nuestra boda!". Parlem de la Meritxell Falgueras i el Daniel Vázquez Sallés. Ella, sommelier, periodista especialitzada en vins i rostre habitual de TV3, on ha col·laborat en moltíssims programes, i articulista d'aquest diari. Ell, escriptor i fill del difunt, estimat i sempre recordat Manuel Vázquez Montalbán.
Anem a pams. La Meritxell i el Daniel, que fa quatre anys que s'estimen, que són parella, que estan enamoradíssims de la vida, tenen un altre tret en comú... celebren l'aniversari el mateix dia, el 30 de juliol. Per aquest motiu, van congregar tota la família i amics a celebrar-ho amb ells aquest dijous, 30 de juliol, amb una festa a Vallvidrera, a la casa de la sogra de la Meritxell, i mare del Daniel, l'Anna Sallés, on vivia amb el Manolo Vázquez Montalbán. En el cas d'ella, la Meritxell, celebrava el seu 45 aniversari. En el cas d'ell, una xifra més simbòlica: 60 anys, canvia de dècada. I allà els tenim, tots els convidats anant a una festa on pensaven que veurien bufar espelmes en dos pastissos d'aniversari... El que no s'esperava ningú és que també hi hauria pastís de nuvis, metafòricament parlant. Perquè a mitja festa, la Meritxell, que anava vestida guapa, però normal, va marxar... i va tornar vestida de núvia. Un vestit preciós i espectacular de Josep M. Peiró. I lluint un anell espectacular, com es pot veure en aquestes fotos de la Nonna Arruga.
"Después de ser platónicos, amigos de siempre, compañeros de medios y mi pareja hace cuatro años... Somos oficialmente marido y mujer". I com a mostra, un botó, o en el seu cas, un anell. Saben allò de "¿Y el anillo pa' cuándo?", de la Jennifer López? Doncs pa' ahora. "Y este tattoo es nuestro anillo". Estupor dels convidats, tothom amb els ulls com taronges. La parella va signar oficialment el 15 de juny, però ningú no en sabia res fins ahir, que van fer la posada en escena. Només ho sabien poquíssimes persones: els pares d'ella, la mare d'ell i els seus fills respectius. I la persona que va oficiar la boda, un bon amic de la parella. Qui els ha casat? No podia ser un altre que un dels sommeliers més estimats i reconeguts de casa nostra, amic de la Meritxell, feliç de casar la seva amiga: "P. D. Si alguien es el ser más espiritual es Pitu Roca, y por eso nos tenía que casar él. SOM UNS VALENTS". En Pitu, d'El Celler de Can Roca, exultant també de felicitat.
Un casament on hi va haver més sorpreses. No només pel vestit de núvia o l'anell. Els nuvis també es van fer un tatuatge simbòlic d'aquest dia: dos puntets en un dels seus dits, un tatuatge que porten tots dos i que mantenien amagat els dies previs. I més sorpreses, perquè va haver-hi una boda doble... I és que els pares de la Meritxell la setmana passada van fer 50 anys de casats. Per aquest motiu, la sommelier els va sorprendre i els va fer renovar els vots allà mateix, sense que ells en sabessin res. Els qui tampoc sabien que hi hauria mariachis van ser els nuvis, un regal d'aniversari que els van fer els tiets de la Meritxell.
En definitiva, un casament brutal, preciós, bonic i inesperat. Una boda que va agafar tothom amb el peu esquerre. La primera boda-sorpresa del món. Un aniversari-boda. Uns nuvis radiants que continuaran vivint living apart together, ella a Sants, ell a Vallvidrera, i que ara se'n van de viatge de noces al Canadà. Meritxell, Daniel, meravellosos. Moltes felicitats i visca els nuvis.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
