Bad Gyal està a punt d'estrenar Más cara, el seu segon disc que promet triomfar igual o més que La joia, el primer àlbum que va publicar ja fa dos anys i que va poder documentar-ne el procés gràcies a un documental que va formar part de la cartellera de cinemes. La nova etapa musical de la Pussy K Mana va donar el tret de sortida amb Da-me i ara ha continuat amb Choque, la col·laboració musical amb Chencho Corleone que es va filtrar abans d'hora i que Bad Gyal va voler comentar amb un vídeo brutal per la xarxa. El segon disc de la cantant s'estrena el pròxim 6 de març, una data molt ben escollida que coincideix amb el seu aniversari. Ara bé, abans de treure del forn Más cara, Bad Gyal farà promoció del seu nou projecte actuant en la nit més important del cinema espanyol, els premis Goya. 

'Más cara' la portada del nou disc de Bad Gyal
'Más cara' la portada del nou disc de Bad Gyal
Bad Gyal, artista que actuarà als Goya 2026 / Instagram
Bad Gyal, artista que actuarà als Goya 2026 / Instagram

Alba Farelo, catalana de Vilassar de Mar que s'ha convertit en una estrella de la música urbana amb el nom de Bad Gyal és una de les actuacions musicals dels Goya 2026 juntament amb Ana Mena, Belén Aguilera, Dani Fernández, La Casa Azul, Alba Molina, Angeles Toledano i Rigoberta Bandini, aquesta última, a més, és la presentadora de la gala amb Luís Tosar. El fet que Bad Gyal estigui entre aquesta llista d'artistes que l'acadèmia del cinema espanyol ha escollit per actuar a la cerimònia, ha generat molta expectació. En un primer moment, a molts els sembla que el seu estil musical que no encaixaria gaire amb el tipus de versions musicals que s'acostumen a fer en aquestes gales, com el famós Me quedo contigo de Rosalía o Amaia interpretant Canción de Marisol, però la realitat és que el dancehall i la música urbana també poden tenir cabuda en una cerimònia com els Goya, i més si aquests se celebren a Barcelona, la ciutat de l'artista. 

Bad Gyal   Gtres (4)
Bad Gyal / Gtres 

No és casualitat que l'acadèmia del cinema espanyol hagi escollit Bad Gyal perquè actuï la nit dels Goya 2026. A part de ser una artista molt reconeguda en els últims anys, Bad Gyal va néixer a Vilassar de Mar i Barcelona és casa seva. A més, la cantant catalana guarda molt respecte al món de la interpretació, ja que és la professió del seu pare, Eduard Farelo. Davant totes aquestes expectatives sobre la seva actuació a la nit del cinema, Bad Gyal ha donat les primeres declaracions al respecte sobre com serà la seva aparició als Goya 2026, i ho ha fet parlant en català per la 2Cat: "Hem trobat un punt que els representi a ells, que em representi a mi, i que també sobretot representi a Barcelona que aquest any son aquí els premis i jo crec que en part per això també jo he estat escollida per actuar, perquè són aquí i soc representació d'aquesta ciutat, espero fer-ho bé" explicava pels informatius de la cadena pública. 

La lona amb la portada del nou disc de Bad Gyal al barri d'El Born  / RTVE Play
La lona amb la portada del nou disc de Bad Gyal al barri d'El Born / RTVE Play

L'amor de Bad Gyal per Barcelona i el català és més que evident. L'artista ha escollit el barri del Born per penjar una lona gegant amb la portada de Más cara per promocionar-lo pels carrers de la seva ciutat. Passen els dies i l'expectació creix per moments, l'actuació als Goya ens farà l'espera més curta. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!