El diumenge 8 de juny de 2025 va ser un dia marcat pel futbol i els grans esdeveniments esportius, que van liderar sense discussió les audiències televisives. El partit de la final de la UEFA Nations League entre Espanya i Portugal, que es va decidir als penals, es va convertir en el més vist del dia, amb xifres espectaculars.
El partit va assolir una quota de pantalla del 54,1% i va congregar 8.024.000 espectadors, mentre que la pròrroga va superar aquestes xifres amb un 58,2% i 8.959.000 espectadors. El moment àlgid va arribar amb els penals, que van elevar l'audiència al 60,7% i 9.032.000 espectadors. Aquestes dades van atorgar a La 1 un lideratge rotund en el prime time, deixant la resta de cadenes molt lluny de la seva empremta. El minut d'or del dia es va produir a les 22:48 hores, quan 9.583.600 persones (60,2%) estaven davant el televisor.
Gràcies al futbol, La 1 va liderar la jornada amb un 22,1% de quota de pantalla, seguida a gran distància per les temàtiques de pagament (13,6%) i Antena 3 (8,2%). Telecinco (7,9%), les autonòmiques (6,5%) i la resta de cadenes van quedar molt per sota.
Audiències TV ahir: l'esport lidera amb les millors xifres
El tennis també va generar un notable interès gràcies a l'èpica final de Roland Garros, on Carlos Alcaraz va aconseguir la victòria davant Jannik Sinner. El partit, emès de forma conjunta per DMax i Eurosport, va assolir un 22,8% de share i va ser seguit per una mitjana de 2.211.000 espectadors, al llarg de les seves més de cinc hores i mitja de durada.
En el matí, el motociclisme a laSexta va destacar amb el GP Aragó de MotoGP, que va superar el milió d'espectadors (1.058.000) i va aconseguir un 14,5% de quota, convertint-se en el més vist de la cadena en el dia.
'Supervivientes' aguanta el tipus
A Telecinco, Supervivientes: Conexión Honduras 14 va resistir bé a la final de la UEFA Nations League amb un 14% de quota de pantalla i 1.240.000 espectadors, amb un total de 3.188.000 contactes únics al llarg de la nit. El reality show va aportar el 32,4% de l'audiència total del canal i va pujar en audiència una vegada va finalitzar el futbol, mantenint així la seva fortalesa malgrat la competència esportiva.
La resta de les ofertes del prime time
Més enllà del futbol i la telerealitat, la resta de cadenes van quedar molt per sota. Antena 3 va emetre Una nueva vida (6,6% i 822.000 espectadors), mentre que La 1 va completar la nit amb el Postfútbol: UEFA Nations League, que va reunir un 27,6% de quota i 2.800.000 espectadors. Per la seva banda, Cuatro va apostar per Cuarto milenio (7,9% i 452.000), Telecinco va reforçar l'oferta amb Supervivientes: Conexión Honduras Exprés (5,6% i 871.000), i laSexta va emetre reposicions d'Anatomía de..., amb quotes inferiors al 3%.
A la franja de sobretaula, el partit pel tercer lloc entre Alemanya i França (8,7% i 842.000) a La 1 va passar desapercebut davant l'interès massiu per la final. En el mateix horari, les cadenes privades competien amb ofertes com Multicine: Eso no es amor a Antena 3 (10,4% i 1.019.000), Fiesta a Telecinco (6,9% i 677.000) i Home Cinema: Caza mayor a Cuatro (7,6% i 743.000).
Aquest article ha estat elaborat amb l'ajuda de ChatGPT i supervisat per un periodista d'Elnacional.cat.