Han passat quatre anys des que Antonio David Flores va passar de ser un dels rostres més rendibles de Telecinco a un nom gairebé prohibit als passadissos de Mediaset. Des que va ser fulminantment acomiadat en ple directe després de l'estrena del documental Rocío: contar la verdad para seguir viva, l'exmarit de Rocío Carrasco no ha fet més que acumular pèrdues: més d'1,1 milions d'euros evaporats en temps rècord.

Aquell març de 2021 va marcar un abans i un després en la seva vida pública. La bomba mediàtica va esclatar amb força i va arrasar la seva imatge, els seus contractes, i el més important: els seus ingressos. Amb la seva sortida definitiva de l'univers Sálvame, es van esfumar també els seus més de 100.000 euros anuals que facturava com a col·laborador habitual a les diferents franges del programa i com a tertulià a Sábado Deluxe.

Antonio David Flores / Telecinco

El que semblava una crisi puntual s'ha convertit en una autèntica desfeta econòmica per al que va ser un dels rostres més polèmics i rendibles del cor. Només amb les seves aparicions a Sálvame Limón, NaranjaTomate, Flores ingressava al voltant de 6.400 euros bruts mensuals, sense comptar els ingressos esporàdics dels caps de setmana al Deluxe.

La caiguda a les revistes del cor i el boicot mediàtic

Però la caiguda no va acabar allà. En paral·lel, la seva imatge també va ser sepultada al món digital. Les col·laboracions pagades que realitzava a Instagram, on acumulava més de 285.000 seguidors en aquell moment, es van esfumar de cop després de l'emissió del testimoni demolidor de la seva exdona. Empreses, temoroses de quedar associades amb la seva figura, van començar a cancel·lar campanyes publicitàries i li van tancar les portes a futures col·laboracions.

Fins aquell moment, Flores s'embutxacava entre 400 i 600 euros per publicació, assolint fins a 30.000 euros anuals només per promocionar productes o establiments. Avui, el seu perfil sembla més una finestra personal que una plataforma comercial. A més, en lloc de créixer, el seu nombre de seguidors ha baixat amb els anys. El maig de 2025, té 261.000 seguidors, 24.000 menys que quan formava parteix de Sálvame.

Les revistes del cor, el seu altre gran suport econòmic, tampoc no li han allargat la mà. Enrere van quedar els temps en què el seu rostre ocupava portades a cop d'exclusiva: el seu divorci d'Olga Moreno, el seu fallit idil·li amb Marta Riesco o les conseqüències del documental de Rocío Carrasco haurien estat titulars d'impacte... però ningú no va voler publicar-los. Cada entrevista podia suposar entre 20.000 i 30.000 euros. En un escenari més favorable, amb tres portades en un sol any, Antonio David podria haver facturat 90.000 euros bruts. Però el boicot mediàtic va ser total: cap publicació no va voler assumir el risc de perdre anunciants per vincular-se a la seva imatge.

Antonio David Flores a 'Sálvame' / MEDIASET

D'estrella televisiva a youtuber dependent de donacions

El resultat és demolidor. En cinc anys, entre televisió, xarxes socials i exclusives perdudes, Antonio David Flores ha deixat d'ingressar més d'1,1 milions d'euros, la qual cosa equival a una pèrdua mitjana de 220.000 euros anuals. Una xifra que, en els seus temps daurats, hauria estat impensable.

Avui, sense contractes a la vista ni portades que ho reclamin, l'excol·laborador sobreviu gràcies al seu canal de YouTube, on ha trobat un petit refugi mediàtic i econòmic. Però la situació està lluny de ser estable. Segons va revelar la revista Lecturas, Flores viu actualment dels donatius dels seus seguidors, membres de l'autodenominada "Marea Azul". La imatge de l'en altre temps implacable Antonio David, rebent transferències simbòliques mentre transmet en directe des de casa seva, reflecteix amb cruesa l'enfonsament d'una figura que ho va tenir tot... i ho va perdre davant les càmeres.