Han passat molts anys des que Belén Esteban es va cenyir a Toño Sanchís. Era el seu màxim auge televisiu, però també vivia un infern. En aquella època la col·laboradora de ‘Sálvame’, àlies ‘Princesa del Poble’, es va sentir molt agraïda al seu representant per haver-la cuidat en els seus pitjors moments, també a Andrea Janeiro. Era tan sols una nena i estava sola, ja que el seu pare, Jesulín de Ubrique, no mostrava un gran interès. Ara la història ha canviat, i qui considerava un segon pare per a la seva filla, Andrea tenia molt bona relació amb el representant, és el seu gran enemic.

U592979 002b

Des de fa anys han mantingut una batalla legal. Belén Esteban el va demandar per apropiar-se dels seus béns. El representant es va embutxacar més diners del pactat entre ells. Li devia 400.000 euros. La setmana passada es va conèixer la sentència i ha donat la raó a la tertuliana. L'Audiència de Madrid ha imposat a Sanchís, antic membre del grup Los Inhumanos, una pena de dos anys de presó per un delicte continuat d'apropiació indeguda. El tribunal considera acreditat que va aprofitar l'"absoluta confiança" que la seva col·laboradora havia posat en ell per cobrar durant anys comissions molt més altes de les establertes en el seu contracte. D'acord amb la resolució judicial, entre 2009 i 2015 Sanchís es va apropiar de 475.571 euros, aplicant percentatges del 30%, 40% i fins i tot del 85% en acords que només fixaven un 20%. A més, se li imposa una multa de 2.100 euros i l'obligació d'indemnitzar Esteban amb una quantia que es concretarà en la fase d'execució de la sentència.

Belén Esteban guanya definitivament la seva batalla legal contra Toño Sanchís 

L'1 de desembre de 2015, fa just una dècada, Belén Esteban va trencar la seva relació professional i personal amb Toño Sanchís. La col·laboradora es va sentir molt ferida, i és que el representant era part de la seva família. De fet, en el seu testament figurava com a tutor legal d'Andrea Janeiro per si a ella li passava alguna cosa abans que la jove fos major d'edat. La sentència destaca que aquesta estreta amistat va permetre a Sanchís gestionar els ingressos i contractes d'Esteban sense supervisió directa, creant un sistema de comissions inflades que va derivar en un enriquiment il·lícit.

Fa uns anys, la justícia ja va donar la raó a la de Paracuellos, va ser la seva primera victòria, Toño Sanchís va ser condemnat a pagar 388.868 euros, uns diners que va poder donar a la col·laboradora quedant-se sense casa. Va vendre l'habitatge a Villanueva del Pardillo. Aquesta propietat, gravada amb una hipoteca de més de 200.000 euros, va ser adquirida per Esteban el 2018, reformada i finalment venuda el 2020. La sentència penal ara ajustarà la quantitat final a abonar, descomptant el ja percebut en el procés civil i la venda de l'immoble

La Fiscalia va demanar per a ell tres anys i mig de presó, mentre que l'acusació particular va demanar quatre anys i mig de presó.

Belen Esteban i Toño Sanchís GTRES