El cas Rubiales continua deixant retratats a dojo. El masclisme és una malaltia molt estesa a la societat, i es manifesta en graus, intensitats i conseqüències diverses. Però en una cosa és transversal: afecta a totes les professions, gremis i activitats. A l'esport femení, però també a la política o al periodisme, per posar dos exemples recents. La foto humiliant de l'equip de gimnàstica rítmica amb el govern valencià de PP i VOX, o l'editorial del periodista i presentador d'esports d'Antena 3, Manu Sánchez, ens demostren que potser acabem amb Rubiales, però que la feina ni molt menys s'atura aquí. Resten anys de travessa pel desert.
El president suspès de la Federació ha inaugurat una variant del MeToo. I ha esquitxat Manu Sánchez, que condueix la secció esportiva de les notícies matinals. Fa unes hores començava a circular el vídeo d'un vídeo que molts van creure que anava relacionat amb Luis Rubiales, però en realitat la seva data original era del passat mes de maig. Parlava de "las dudas sobre qué hacer para ser un hombre de este tiempo", i demanava ajuda posant casos concrets. Un festival de masclisme amb pudor de naftalina, paternalista, ranci; "Le doy una muy buena noticia a una chica de la que soy el responsable. Ella se alegra una barbaridad. Me lo quiere agradecer con un beso o un abrazo. ¿Lo acepto, como toda la vida? En un vagón de tren, una mujer joven con una maleta más grande que ella, a duras penas puede colocarla. ¿Le echo una mano, como toda la vida? En un ascensor, solo estamos ella y yo. ¿Dejo que pase, como toda la vida?" O, per últim, en saludar, "a un hombre, se le da la mano. A una mujer, ¿se le dan dos besos, como toda la vida?" Evidentment, al de Múrcia li xiulen les oïdes.
Ana Morgade, mala experiència treballant amb Manu Sánchez
El d'Antena 3 ha rebut infinitat de crítiques, però si hi ha una de punyent, de bestial i, a més a més, basada en l'experiència personal, aquesta és la de la presentadora Ana Morgade. La humorista madrilenya va passar molts anys al grup audiovisual, va participar en molts programes, tenia el seu pes. Com que era popular, estimada i connectava amb el públic, la van seleccionar per a un esdeveniment patrocinat per Atresmedia, la cursa popular 'Ponle Freno'. N'ha format part de la promo en dues ocasions, com a mínim. L'any 2018 compartia escena amb dues dones més, Anna Simón i Chenoa, i amb un home, Manu Sánchez. I quin home: "The Señoro", el sentencia Morgade. El fil és demolidor.
Un señor que da editoriales su poquito de machistas en los informativos de toda la vidMANU SÁNCHEZ, VAMOS coincidió conmigo y con otras dos mujeres en un anuncio.
— ana morgade (@ana_morgade) August 30, 2023
Las tres empezamos sin él, que llegaba más tarde. Quédate, que es todo PRECIOSO. pic.twitter.com/IBzO9CMN6V

El fil de l'humorista és demolidor
Perles que deixa Morgade: "Las tres empezamos sin él, que llegaba más tarde. Vino una jefaza a saludarnos. Una mujer, ¿ok? Y nada más verla, Manu le espeta: "¿En serio? ¿Me tenías que poner con tres mujeres, no tenías otra cosa? Nadie dice nada y yo comento: Hombre, no te van a dar el premio al feminista del año, ¿eh? Caretos varios, claro". La tensió puja i puja, Sánchez se sent ofès, quina sorpresa. "Sale con el clásico "es que ya no se puede decir nada", ignorándome y dirigiéndose a la jefaza. Yo, que soy una experta en no callarme le digo: No, querido. Mejor que lo digas. Si lo que está fatal es pensarlo": En acabar l'enregistrament, "una mujer viene a decirme que me he pasado, que era una broma. ¿Es una broma decirle a una mujer que trabajar con mujeres te incomoda? ¿Minusvalorar a tus compañeras como tales porque son mujeres? ¿Que si eres un señoro y no hay hombres en el ajo no estás en tu salsa? Que antes que trabajar con una mujer preferirías otra cosa?" I remata: "Obviamente le ha calado cero millones, pero no me he arrepentido jamás de poner a un machista los límites".
Nadie dice nada y yo comento: Hombre, no te van a dar el premio al feminista del año, eh?
— ana morgade (@ana_morgade) August 30, 2023
Caretos varios, claro. Dos del equipo (más jóvenes que nosotras, eran veinteañer@s) sonríen y me miran y yo en plan HAY ESPERANZA EN LA HUMANIDAD SHAVALE pic.twitter.com/XgNvYMeWwM
Rodamos sin más. Incómodos? Su bastante.
— ana morgade (@ana_morgade) August 30, 2023
Termina el rodaje. Una mujer viene a decirme que ME HE PASADO. QUE LO DE MANU (LO DE HUMILLARNOS COMOS SERES HUMANOS POR SER MUJERES, TACUERDAS?) ERA UNA BROMA.
Mi cara: pic.twitter.com/J6Gqp2Gkvs
Yo, que tengo el pepe de mármol de carrara y que siempre he pensado que no tengo gran cosa que perder, dije lo que pienso.
— ana morgade (@ana_morgade) August 30, 2023
No siempre se puede… Yo pude.
Y obviamente le ha calado CERO MILLONES. 😂
Pero si te sirve, no me he arrepentido jamás de poner a un machista los límites. pic.twitter.com/4ZeKYkyWsR

Les bromes són bromes. El masclisme no ho és pas.