L'any 2017 tornava Operación Triunfo a la televisió amb una edició que va arribar al cim més alt de l'èxit. Els setze joves concursants que reobrien les portes de l'acadèmia musical més famosa de la televisió van conquistar des del minut u a milers d'espectadors que tampoc es van voler perdre cap dels concerts que van fer els concursants arreu del país. Aquell any fou just quan vam conèixer per primer cop a Alfred García, a Aitana, a Ana Guerra, a Miriam Rodríguez i també a Amaia, una noia de divuit anys de Pamplona amb un talent que actuació darrere actuació es va convertir en la guanyadora del concurs i que, a més, també va agafar el relleu de Rosa de Espanya, fent que molta gent l'anomenés Amaia d'Espanya. Però, tot i tenir aquest sobrenom que la convertia en una estrella del país, Amaia va tenir molt clar com i des d'on volia començar el seu camí professional.
Just en sortir de l'acadèmia va anar-se'n a contracorrent dels seus companys i va traslladar-se a Barcelona, la seva ciutat preferida des d'on ha publicat els seus tres discs, i on continua fent la seva vida molt ben acompanyada del seu germà, qui actualment també és el seu mànager, i també d'en Daniel, el seu nòvio i una peça fonamental de la producció de Si Abres Los Ojos No Es Real, el seu últim àlbum que va presentar en públic per primer cop el passat mes de febrer.
Amaia sempre ha procurat reservar molts detalls de la seva vida privada, però, recentment, arran de l'estrena del seu nou projecte i de la promoció d'aquest, ens ha anat regalant alguns detalls del seu dia a dia com, per exemple, el motiu pel qual viu a Barcelona i no a Madrid. Amaia explicava al programa Que No Surti d'Aquí de Catalunya Ràdio que, viure a Barcelona era una de les seves grans fantasies des que era petita: "Yo siendo adolescente había fantaseado viviendo en Barcelona, me había hecho mis películas caminando por las calles" assegurava en la seva entrevista pel programa. A més, també reconeixia que era molt bona ciutat per continuar la seva formació musical, també hi vivia el seu germà i d'altres amigues, i que, a més, s'havia enamorat del supermercat Ametller Origen i dels macarrons amb xoriç cuinats per Nandu Jubany. Però a part d'aquest llistat de coses infinites que li agraden de la capital catalana, a la ciutat també hi viu Daniel Dalfó, gironí, músic, productor i parella de la cantant.
L'equip del Que No Surti d'Aquí relatava en un dels seus programa alguns dels detalls de la relació entre tots dos. Amaia i Daniel 2000 (així es fa dir artísticament) porten dos anys de relació i estan més enamorats que mai. Així ho explicava la mateixa artista en la revista Vogue, i així ho ha tornat a explicar en una de les seves últimes entrevistes per Gallery +, on ha fet un repàs de totes les cançons del disc i, també ha parlat de la lletra de Magia en Benidorm, una de les cançons dedicades al seu nòvio. Amaia ha explicat durant l'entrevista que la lletra d'aquesta sisena cançó del disc, narra l'amor que va sentir la primera vegada que va veure en Daniel al festival Weekender de Benidorm, on assegura que va sentir una connexió molt forta des del minut u que va xerrar amb ell. Així ho ha explicat.
En un dels dies del festival de Benidorm organitzat pel Primavera Sound, Amaia va conèixer a en Daniel: "Yo lo acababa de dejar con mi relación anterior y llevaba meses soltera, que estaba genial, pero claro en ese festival conocí a Daniel, y de repente fue como un match increíble, me enamoré muchísimo y todos mis amigos me decían: 'cuidado Amaia no te metas en otra relación, llevas muy poco tiempo soltera...' y ahora estamos de puta madre, la verdad" explicava rient. Amaia recorda aquella nit com un moment màgic e increïble, tots dos van sentir molta connexió i, sense saber el que passaria entre ells, ja es van jurar el següent: "Es que me acuerdo en ese festival que nos dijimos, da igual lo que pase, nosotros vamos a ser superamigos, sin saber lo que... Es que hubo un match muy fuerte" Ara, ja fa més de dos anys que estan junts i enamorats. En Daniel, un músic de 30 anys de Torroella de Montgrí, forma part de la vida professional i sentimental d'Amaia, són un equip dins i fora de casa. Visca l'amor!
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!