Amaia Arguiñano va prendre una decisió poc habitual en una família marcada pels fogons i la televisió. Ella va voler allunyar-se de l'hostaleria i construir el seu propi camí. Durant anys ho va fer lluny de casa, en un entorn tan exigent com el mundial de motociclisme, on va aprendre a moure's amb pressió, ritme i responsabilitat. Tanmateix, el temps i la maduresa professional l'han duta de tornada a l'origen, encara que des d'un lloc molt diferent al que molts esperaven.

La realitat és que Amaia sempre ha estat la més discreta dels Arguiñano. La petita dels germans i l'única que no va mostrar interès per integrar-se en els negocis familiars, va optar per formar-se i treballar fora de l'ecosistema que envolta el seu pare. Mentre el cognom seguia lligat a la cuina i a la televisió, ella es curia en un sector tan competitiu com ho és el de les curses de motos.

De les motos a la gestió empresarial

I és que la seva etapa en el motociclisme no va ser anecdòtica. Durant set anys va formar part de l'estructura del mundial, un entorn on la presa de decisions ràpides i encertades, la planificació i el treball en equip són claus. Aquesta experiència ha marcat el seu perfil professional i explica, en bona part, l'enfocament amb què avui afronta les seves noves responsabilitats de la mà de les empreses del seu pare.

Els homes Arguiñano, pare i 5 fills, XXSS
Els homes Arguiñano, pare i 5 fills, XXSS

D'aquesta manera, el seu retorn a l'empresa familiar no ha estat un simple retorn a casa, sinó un pas estratègic. Amaia s'ha posat al capdavant del celler que la família posseeix a Aia, a Gipuzkoa, assumint la direcció i l'impuls d'un projecte que exigeix visió a llarg termini i coneixement tècnic. Mai no ha fet res improvisat i, abans de fer el salt, va completar una sòlida formació acadèmica.

La germana més preparada per dirigir un negoci

La realitat és que Amaia va ser la primera i l'última dels germans a passar per la universitat. A la seva formació en Enginyeria va sumar estudis especialitzats en vitivinicultura a la Universitat de La Rioja, preparant el terreny per liderar amb criteri propi. Avui és la responsable directa del creixement i la projecció de la marca de txakoli K5, un dels projectes més personals del seu pare i relacionat amb el vi.

Així doncs, Amaia Arguiñano ha demostrat que tornar a casa no sempre significa fer un pas enrere. La seva trajectòria barreja món global i arrels locals, tècnica i sensibilitat, independència i llegat familiar. Lluny del soroll mediàtic, ha trobat el seu espai liderant un negoci que connecta tradició i futur, i fent-ho, a més, amb una identitat pròpia que ja no viu a l'ombra de cap cognom.