El català continua patint atacs per part de bona part de la societat, cada dia i pel mer fet d'existir. Si aquesta catalanofòbia es pot palpar en tot moment a Catalunya, és encara més virulenta a la resta de territoris de parla catalana, especialment a dos: el País Valencià i les Illes Balears. Allà governa el PP i és on hi ha més ultres. Els feixistes han escollit una nova víctima, que si no és menor d'edat poc li deu faltar perquè acaba de fer la selectivitat. És la millor nota de les illes, un 13,87. Es diu Teresa Comellas.

Teresa Comella, TVE

La Teresa Comellas és una menorquina de Ciutadella que vol estudiar una carrera només per als molt intel·ligents: Física i Matemàtiques a Cantàbria. Estima la seva terra i la seva llengua i quan li han posat els micròfons al davant ho ha deixat molt clar ressaltant que està satisfeta de poder haver pogut fer els seus estudis en català. A una universitat de Cantàbria no ho podrà fer però a les Balears es veu obligada a agrair haver pogut estudiar en català:  "Tenim molta sort de gaudir de l'ensenyament públic i en català, un dret que, malauradament, encara no està garantit per tothom. El que ha hagut de lluitar la gent abans que jo és quelcom pel que he d'estar agraïda".

Només per dir això ha estat objecte de furibunds atacs catalanòfobs, bullying a les xarxes. Un tuitaire n'ha recollit uns quants de mostra: "Con el catalán no vas a llegar muy lejos. Sobretodo en kakatalang. El catalán sobra. Lo del catalán sobraba. Pues con esa conclusión para muchos acaba de suspender la selectividad...". No és que els catalanòfobs no vulguin parlar català, és que volen que ningú el parli. D'això se'n diu feixisme i Òscar Andreu els ho ha escopit a la cara: són gossos nazis.

Òscar Andreu, TV3

L'Òscar és un usuari, defensor i expert en llengua catalana. Expert no és la sintaxi o la morfologia sinó en l'ús del català i en els atacs que rep. Aquest cop ha fet un tuit molt necessari, defensant els motius que té la Teresa per fer servir el català i aclarint que els que l'ataquen no parlen castellà: borden com gossos feixistes. La primera part del tuit ens reconcilia i explica per què, malgrat els atacs, els catalanoparlants continuen entestats a fer servir la seva llengua: "Cada paraula dita en català als Països Catalans et connecta al passat, et fixa al present, et projecta al futur, i, de retruc, és un tret contra la gossada nazi". Els gossos nazis quan estan moribunds se'ls ajusticia amb un tret.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!