En l'actualitat, les xarxes socials s'han convertit en la millor estratègia de publicitat del mercat. Enrere van quedar els anys on les marques realitzaven grans campanyes televisives per donar a conèixer els seus productes. Avui dia, les recomanacions en xarxes socials tenen més credibilitat per la interacció constant dels usuaris de les diverses plataformes, que donen les seves sinceres opinions si alguna cosa els agrada o si resulta una terrible inversió

Així mateix, els influencers han aconseguit crear un lucratiu negoci a través de la promoció en xarxes. Tanmateix, David Beckham, famós exfutbolista del Reial Madrid, va realitzar una publicitat no pagada a una petita marca familiar gallega, ajudant de forma orgànica una empresa familiar que lluita per mantenir vives les seves tradicions.

Publicació d'Instagram de David Beckham (@davidbeckham)

El cap de setmana passat, els propietaris de "Los peperetes" es van emportar la sorpresa que l'espòs de Victoria Beckham va viralitzar els seus productes en publicar un vídeo on es delectava provant les seves algunes varietats del seu producte estrella, les sardines. Aquesta petita empresa va ser fundada per Jesús Manuel Lorenzo Crespo i María Antonia Paz Rey, el 1990 i està ubicada en Carril-Vilagarcía de Arousa, Pontevedra. Actualment, l'empresa és administrada pels fills de la parella, que han volgut mantenir l'essència del negoci familiar.

A més de sardinetes, 'Los peperetes' també elaboren productes típics com escopinyes, navalles i pop. Així mateix, han volgut fer incursions en el mercat internacional en llançar una conserva de cranc de les neus. No obstant això, van ser les sardinetes les que es van robar el cor de foodie del futbolista.

David Beckham es trobava gaudint d'unes vacances als Alps francesos i va decidir degustar els plats del restaurant 'La Soucoupe Courchevel'. Dins de l'extens menú del restaurant, l'exfutbolista va triar provar les delicioses sardinetes gallegues, que són servides com a delicatessen gurmet. El sabor de les sardines va encantar tant a l'anglès que va decidir compartir la seva experiència culinària amb els seus 71 milions de seguidors d'Instagram a través de la secció de Stories. Beckham estava completament fascinat amb aquestes amb aquestes sardinetes i va omplir d'elogis a l'empresa que les produeix.

Instastories de David Beckham

Instastories de David Beckham

Les sardinetes que han delectat l'exjugador de l'equip merengue són procedents de les Llotges de Vilaxoan i Rianxo en Ria d'Arousa i s'envasen quan la xouba (sardina) està en temporada durant els mesos de juny a setembre. Tot el procés d'envasament és artesanal, ja que les sardines es col·loquen una a una a les llaunes, després es cobreixen amb oli d'oliva d'excel·lent qualitat.

Evidentment, els encarregats de 'Los Peperetes' no van dubtar a compartir a les seves xarxes socials l'experiència de l'exfutbolista en consumir els seus productes, tenint en compte la repercussió en les finances que tindrà una publicitat d'aquesta magnitud, ja que, segurament, les vendes es dispararan en els propers mesos. D'aquesta manera, Beckham va aconseguir visibilitzar i viralitzar una empresa petita, però amb una excel·lent qualitat en cada un dels seus productes, en compartir la seva pròpia experiència personal, creant una excel·lent ressenya culinària per a 'Los Peperetes'.