Una de les sèries més icòniques dels darrers temps és, sense cap manera de dubtes, Game of thrones. La mítica sèrie basada en els llibres de George R. R. Martin, amb els Targaryen, els Lannister, els Stark, Jon Snow, els dracs i tota la bogeria fan que va provocar. Per Invernalia i la resta de territoris dels set regnes van anar desfilant diferents intèrprets de primer nivell, especialment el repartiment principal, però per allà, qualsevol que tingués un paper, per petit que fos, ho feia de meravella. I pels intèrprets que hi entraven a formar part, era un premi comptar en el seu currículum amb una participació a GOT. És el cas d'un actor, Michael Patrick, a qui vam veure a la sisena temporada. Un intèrpret que acaba de morir, amb només 35 anys, despés de molts anys lluitant contra una malaltia de la neurona motora, que li van diagnosticar fa tres anys.
Patrick va morir a Irlanda del Nord, acompanyat de la seva família, després d'uns anys on tot i la malaltia, va continuar treballant i creant, sent, com era, un apassionat de la televisió i el teatre. La seva dona Naomi Sheehan, ha volgut acomiadar-se d'ell amb un colpidor missatge: "Va morir en pau, envoltat de familiars i amics. No hi ha paraules per descriure el dolor profund que sentim. El Mick va ser una inspiració per a tots els que van tenir el privilegi d'estar-hi en contacte, no només els últims anys durant la seva malaltia, sinó cada dia de la seva vida. Era un gegant pèl-roig ple d'energia i amb una actitud vitalista que es va mantenir malgrat l'avenç del patiment. Va viure una vida tan plena com qualsevol ésser humà pot viure: alegria, vitalitat, riure contagiós".
A més de la seva intervenció a Game of thrones, Patrick també va aparèixer en d'altres sèries molt reconegudes com la meravellosa Blue Lights, o d'altres com Krypton o This town. En teatre, va escriure i interpretar el monòleg My left nut, inspirat en la seva adolescència, i reconegut en festivals prestigiosos de teatre, com els de Dublín o Edimburg. Fa dos anys es va convertir en el primer actor amb discapacitat en interpretar el mític personatge de Ricard III als teatres d'Irlanda. En el comiat que li han fet a Patrick, la seva dona ha commogut amb aquestes paraules finals: "Al Mick li encantava aquesta cita de Brendan Behan, i ara em sembla molt apropiada: 'El més important a la vida és tenir alguna cosa per menjar, alguna cosa que beure i algú que t'estimi'. Així que no li donis gaires voltes. Menja. Beu. Estima".
Descansi en pau.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!