L'actriu Maggie Civantos va passar a fer-se molt coneguda pel seu paper de la presa vestida de groc Macarena Ferreiro a la sèrie Vis a vis

maggie civantos vis a vis2

Antena 3

Ara ha sortit de la presó, televisivament parlant, i ha marxat cap a un poble imaginari situat al bell mig del País Basc, Tellería, que després de 700 anys d'història vol deixar Espanya per passar a formar part de Suïssa després d'un descobriment al santuari del poble. La pequeña Suiza, una pel·lícula sobre un poble que desitja deixar de ser espanyol. La cosa ens sona. En una entrevista concedida pel diari El Mundo abans de l'estrena, li pregunten "Viendo cómo está el patio, hacer una comedia sobre la autodeterminación de un pueblo castellano que quiere dejar España para unirse a Suiza, ¿es valiente o inconsciente?". Civantos ho té clar: "Valientes siempre. Es una película pensada para que la gente se divierta, pero que tiene un trasfondo vinculado a los tiempos que corren. El argumento expone el conflicto nacionalista y de identidad de un pueblo, en este caso ficticio, pero que a todos nos recuerda a lo que está pasando en España ahora mismo".

El mitjà segueix furgant i aprofita per preguntar-li si alguna vegada ha tingut ganes de deixar de ser espanyola. I l'actriu andalusa parla des de l'experiència viscuda a les passades eleccions a la Junta d'Andalusia: "con lo que ha sucedido en Andalucía y se intuye en las generales, me sucede todo lo contrario. Ahora quiero serlo más que nunca. Tenemos que reflexionar sobre por qué la gente está tomando esta posición tan radical y ver qué se puede hacer para solucionarlo".

maggie civantos

@maggiecivantos

La protagonista de Las chicas del cable diu que ja que els polítics no ho fan, els que li han de tirar un cable als que no fan bé la seva feina són els propis ciutadans: "Vivimos tiempos oscuros a los que hay que dar luz y ser conscientes de que una parte creciente de la sociedad está tomando posturas muy radicales por ignorancia y miedo. Sobre todo, por miedo. Es evidente que algo estamos haciendo mal como sociedad".