Les 'selfies' poden ser molt divertides, fins que es tornen en desgràcia. Lamentablement, al món hi ha hagut 127 d’aquestes desgràcies des de març de 2014. Això és, 127 morts per haver-se fet una 'selfie'.

De totes les víctimes, hi ha un fet que crida especialment l’atenció: el 59,8% han tingut lloc a l’Índia. Sis de cada deu. Són dades d’un estudi el títol del qual parla per sí sol: "Jo, jo mateix i el meu ‘killfie’", fet per la Carnegie Mellon University i l’Indraprastha Institute of Information Delhi. ‘Killfie’ és un joc de paraules en anglès que combina “mort” i “selfie”.

Espanya, sisè del rànquing

Dels 193 països reconeguts per l’ONU, l’Estat ha anat a caure a la sisena posició de morts per 'selfies'. Tres víctimes mortals hi han tingut lloc en el darrer any i mig.

Davant d'Espanya, hi ha, com s’ha dit, l’Índia (76 morts), a què segueixen el Pakistan (9), EUA (8), Rússia (6) i Filipines i Xina (4).

Homes i joves

Els investigadors han elaborat també una recerca a Twitter per detectar els responsables de les 'selfies' perilloses. Els homes guanyen "de lluny", i la majoria de víctimes eren menors de 24 anys.

Causes de les morts

L'estudi també ha posat el focus en els factors que provoquen aquestes morts. La primera és per 'selfies' fetes des de les altures, com vindria a ser una foto presa des del cim d'una muntanya.

Darrere les altures, hi ha l'aigua, un motiu de desgràcia especialment a l'Índia. En tercer lloc, les 'selfies' fetes a les vies dels trens; després, les relacionades amb armes; a continuació, amb vehicles; en cinquè lloc, amb l'electricitat; i finalment, les 'selfies' fetes amb animals.