La cadena de roba esportiva Decathlon ha difós les darreres hores un polèmic anunci en què assegura que una càmera digital és: “Gairebé tan fantàstica com la seva dona, però amb botó per apagar-la”. L'eslògan, que forma part de la campanya de Nadal de la companyia, també detalla que “al Decathlon del passeig de l’Ajuntament s’hi poden trobar 15.000 idees més per regalar”. La càmera, a més de ser a les botigues, també es pot trobar a la pàgina web de l'empresa.

L’organització alemanya Pinkstinks ha destapat la polèmica publicant al Facebook una imatge en què es pot veure l’anunci en una estació de metro. Aquesta entitat va néixer, precisament, per lluitar contra els productes, la publicitat i el contingut dels mitjans de comunicació que transmeten el masclisme als nens del país.

A la publicació, Pinkstinks recorda que “el sexisme mai arriba sol” i denuncia que “ara Decathlon fa publicitat amb aquests anuncis pensant que ‘per Nadal tot s'hi val’”. “Doncs, no!", denuncien.

L’anunci ja ha tingut resposta a les xarxes socials i són molts els usuaris alemanys que animen a boicotejar la cadena.