La moda hipster sembla no tenir fi. Si quan pensàvem que portar les ulleres dels nostres pares i avis era anar a l'última moda, o ballar swing i lluir la combinació de barba prominent amb pentinat pompadour era tendència, el “moderneo” ha anat més enllà. I és que el casset, igual que el vinil, està tornant amb més força que mai.

El casset, que va regnar amb autoritat durant tota la dècada dels 80, va seguir sent popular fins que la tecnologia digital va començar a consolidar-se a la dècada dels 90 . El disc compacte, que es va llançar l’any 1982, va provocar que els cassets quedessin destinats a l’ostracisme, que el vell costum de passar estona amb un bolígraf a la mà per rebobinar manualment la cinta de la bobina passés a l’oblit.

Però el casset ha trobat un gran aliat amb el moviment hipster i la passió pel vintage. Segons dades de la National Audio Company (NAC), l'última companyia del món que fabrica cintes a gran escala, l’any 2015 va ser l'any que l'empresa va presentar amb millors ventes des de 1969. I durant aquest 2016 els números estan augmentant un 20%, tal com afirma el seu president en el següent vídeo.

Vídeo de Great Big Story

Adhesió de grans estrelles

El casset ja no només serveix per rememorar els grans clàssics. Músics consagrats, estrelles mundials com Justin Bieber o Kanye West, també han inclòs les seves últimes produccions en aquest format.

Un altre dels casos destacats és el de la cantautora gal·lesa Marina and the Diamonds, que va llançar el seu últim àlbum, Froot, en aquest format a finals de l’any passat. I no només això, botigues de moda com Urbanoutfitters, una de les obertures més sonades a Barcelona, ja que es va convertir en la primera ciutat de la península amb una boutique de la marca americana, venen aquests aparells i fins i tot els ofereixen a través d'Internet.

Veurem fins on arriba aquest fenomen i si en breu serà habitual tornar a veure l’estampa de gent amb walkmans pels carrers. El hipsterisme pot amb tot.