No falla. Dia que els soldadets espanyols surten al carrer, a fer desfilades amb tuf de ranci, a passejar les medalles i l'arsenal, a autohomenatjar-se, dia que fan el ridícul. Nou esperpent en una celebració militar espanyola amb presència dels monarques, Felip i Letícia, i de la seva filla, la princesa Elionor. Després de veure ridículs passats, per exemple, amb paracaigudistes, enguany la cosa ha estat grotesca amb la bandera espanyola com a protagonista. Una desfilada, un 'Día de las Fuerzas Armadas', que ha rebut dues bufetades als més patriotes, quan s'ha certificat que dos dels actes més esperats s'han hagut de suspendre. El mal temps ha obligat a cancel·lar dos dels actes més esperats a Vigo: la desfilada aèria i el salt en paracaigudes previstos per a aquest dissabte.

Aquí veuen la bandera rojigualda, que ha hagut d'arribar per terra degut a aquestes cancel·lacions. Però això no ha fet que s'acabessin els problemes amb la bandera espanyola, perquè moments després, nou esperpent, amb presència d'un rei Felip que s'ho mirava i que no ha pogut dissimular una cara de mala llet, de pomes agres, de contrarietat, quan ha vist que la seva estimada bandera tornava a provocar-li mal de caps. Mentre sonaven les 21 salves, mentre s'issava la nandera, mentre el monarca feia la salutació, amb aquella cara habitual d'intensito, amb la seva filla Elionor darrere seu, fent com ell, mentre de fons sonava l'himne espanyol, la bandereta... ha fet figa i s'ha despenjat, caient a terra. Sensacional veure la reacció immediata del Borbó, fent un més que evident gest de desaprovació, prement fort els queixals, i amb la mirada, primer, que gairebé li surten els ulls de les òrbites, i després, que se li desvia cap a terra, constatant l'inevitable. Poden veure-ho a partir del segon 36":

"Vemos que ha habido un problema", deien a RNE. "Olvidemos que estas cosas suceden. Nadie esta libre de que le ocurran estas cosas. La han recogido rápidamente para que toque lo menos posible el suelo", deien a TVe. Però la bandera, per terra, provocant la riota.

Esperant amb crispetes el pròxim ridícul a la pròxima desfilada.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!