Leonor va començar la formació militar amb l'exèrcit de l'aire l'1 de setembre passat, per sort l'última part d'aquesta etapa. La princesa no volia fer la formació militar, desitjava anar directament a la universitat com qualsevol persona de la seva edat, Letizia també pensava així, però Felip VI va deixar clar que és obligatori i necessari. La germana de Sofia sap perfectament que és un deure i sempre acata les ordres del seu pare sense queixar-se. Ha donat la seva millor versió tot i que ha viscut moments molt complicats, alguns han sortit a la llum i d'altres no.

La princesa pensava que amb l'exèrcit de terra i l'armada s'acabaven els seus malsons, però el pitjor estava per arribar. Leonor s'enfrontava a un repte de grans magnituds, o més ben dit, de grans vols. Com s'ha sabut recentment, la germana de Sofia té fòbia a volar, és un problema greu que està tractant amb especialistes. L'aterra i li fan venir vertígens. És una gran responsabilitat per a ella pilotar una aeronau. Per ara, l'endemà no li servirà de gaire, però és part de la formació, un requisit indispensable per aconseguir la màxima condecoració.
La Leonor té problemes seriosos amb el simulador de vol
Per ara, la Leonor no pilotarà el Pilatus C-21 com els seus companys. A diferència d'ells, la princesa no té la formació suficient. Ella s'ha incorporat amb els alumnes de quart curs que ja fan vols. La germana de la Sofia ha fet els seus primers passos en un simulador i pateix vertígens importants pel realisme de la pantalla. Té molta por, li han posat una instructora perquè l'ajudi perquè no creuen que pugui superar aquesta part del curs ella sola. En el moment en què per fi voli per primer cop, ho farà sempre en companyia de la seva instructora per garantir la seva seguretat.
El PC-21 és un avió d'última generació, més veloç i sensible que el veterà C-101, amb el qual es van formar promocions anteriors de pilots. Al simulador, cada moviment reprodueix fidelment les condicions reals de vol. Segons fonts de l'acadèmia, Leonor va experimentar dificultats en la fase final de l'aterratge, i va arribar a quedar-se bloquejada. Els instructors expliquen que és habitual cometre errors al principi, tot i que admeten que el seu progrés està sent més pausat que el d'altres companys.
Els comentaris no han trigat a circular per l'escola. “No destaca entre els primers de la seva promoció”, reconeixen en veu baixa alguns cadets. La diferència amb els alumnes més avançats es percep amb claredat. Hi ha qui ho considera lògic: ella ha hagut de condensar un aprenentatge que altres completen en més temps. Però també hi ha qui comenta, amb certa resignació, que el seu futur està garantit, malgrat els contratemps.
