Aquests últims dies Joan Carles I ha estat a Nova York en companyia de la infanta Elena per participar en el Campionat del Món de Vela 6M. Durant les dues primeres jornades, l'emèrit s'ha mantingut amb el Brivall al podi, encara que no ha pogut guanyar cap de les dues rondes. La segona jornada ha estat complicada pel ventegi de forta intensitat. El pare de Felip VI ha guanyat aquest campionat fins i tot en tres ocasions.
Joan Carles I intenta continuar actiu en aquesta competició més enllà d'un espectador honorífic. No obstant això és el seu equip qui competeix, ja que ell a causa de la seva avançada edat només és la representació del Brivall. Fa anys que es va haver d'adaptar l'embarcació a una persona amb mobilitat reduïda com ell. Passar molt temps allà és molt incòmode. L'emèrit té forts dolors i la seva cama esquerra està pràcticament immòbil.
En l'última dècada l'exmonarca s'ha operat més d'una desena de vegades del maluc i els genolls, sense gaire èxit. Joan Carles I s'ha sotmès també a tractaments de medicina regenerativa amb cèl·lules mare i plaquetes, però no han assortit l'efecte esperat. Només li serveixen per poder mantenir-se dret sense tants dolors durant una estona. La intenció és que ningú no li vegi en cadira de rodes, no vol que se li vegi com una persona totalment dependent.
Joan Carles I va tenir una important caiguda en sortir del Brivall
La infanta Elena l'ha acompanyat perquè els seus fills ja no el volen deixar sol. Està a punt de complir 88 anys i el seu estat de salut és molt delicat, encara que Casa Reial intenti ocultar-ho. Si passa qualsevol cosa sempre hi ha algú que és allà. Fins i tot d'incògnit hauria estat Felip VI que el va visitar, que justament va coincidir amb ell ja que tenia un compromís en l'Assemblea de les Nacions Unides per denunciar el genocidi a Gaza. Pare i fill es van trobar a tan sols 60 quilòmetres de distància.
Elena de Borbó va comunicar a Felip VI que Joan Carles I va necessitar assistència mèdica després d'un dels descansos de les regates. És molt gran i va forçar la màquina massa. S'entossudeix a no utilitzar una cadira de rodes i va tenir una caiguda propiciant-se un important cop contra el terra. La seva cama esquerra va començar a fer de les seves i no es podia moure. Li feia massa mal.