Un dels rumors que van fer córrer sobre el comunicat del rei Joan Carles, ara als Emirats Àrabs Unitsabans de saber-se'n el contingut era que hi demanaria perdó (fals) o que hi renunciaria al títol de rei emèrit (encara més fals). En Blau ja va anunciar dies abans que es limitaria a sortir de Zarzuela. La polèmica rau en que alguns consideren que correspon a Felip privar el seu pare del títol de rei com en el seu dia va privar la seva germana Cristina del títol de duquessa de Palma. Jaime Peñafiel al rescat.

joaN CARLES TREU CAP GTRES

Joan Carles ha salvat el cap, GTRES

Escriu al digital República.com Peñafiel: "Siguiendo los consejos que me dio la inefable Letizia:  “Antes de escribir llama siempre a Zarzuela”, el día que el rey emérito desapareció, telefoneé al departamento de Relaciones Exteriores de la Casa Real para preguntar: ¿A dónde se ha marchado?,¿se le facilitado un avión oficial?,  ¿quién le acompaña?... No supieron o no quisieron darme información alguna, basándose en que don Juan Carlos, desde hace un año, no pertenece al staff de la Casa Real. Poco más o menos que ya no es nadie"

joan carles dormit GTRES

Joan Carles fent-se el mort o dormit, GTRES

El vell truc de "Juan Carlos... ¿qué Juan Carlos?". Lamentable manca de transparència d'una institució pública. Peñafiel explota "Se equivoca Zarzuela, se equivoca la Casa Real y se equivoca Felipe VI". Felip va reduir la Família Reial a sis persones (els quatre reis i les dues nenes) fent fora les germanes Elena i Cristina. I aclareix "Sus hermanas son familiares del Rey sin implicaciones jurídicas, por lo que pueden ser consideradas como dos españolas más. Pero no don Juan Carlos que, con su estatus actual, debe ser tratado informativamente como quien es: Su Majestad el Rey Juan Carlos".

elena i cristina gtres

Elena i Cristina, família del rei però no Família Reial, GTRES

I Peñafiel, octogenari, veu amb pena com Felip tracta el seu pare octogenari: "No se explica la negativa de Zarzuela a dar información sobre el éxodo, más que exilio, del rey emérito. Su actual y triste situación me ha recordado el éxodo del Shah de Irán buscando por medio mundo un lugar, no para vivir sino para morir". Jutjat o enterrat.