Tots els rumors apuntaven que Iñaki Urdangarin i la infanta Cristina firmarien el divorci la setmana del 5 de juny, quan la seva filla Irene Urdangarin assolia la majoria d'edat, però això no va succeir. Com es va poder veure en les fotografies de la graduació de la jove, la relació entre ells és molt tensa. Sembla que no arriben a un acord econòmic. L'exduc de Palma vol aprofitar-se de la situació i la germana de Felipe no està disposada a cedir al seu xantatge, i menys després d'humiliar-la públicament amb una infidelitat.
Iñaki Urdangarin demana 25.000 euros mensuals per tota la vida, dos milions d'euros en concepte d'indemnització, diverses propietats de la costa francesa al seu nom, mantenir els escortes i finançar tots els viatges relacionats amb els seus fills. Tanmateix, en els últims mesos hauria augmentat la quantitat econòmica. Ha passat més d'un any des que van anunciar la separació i encara no hi ha acord. Unes negociacions que estan portant a la infanta Cristina pel camí de l'amargor.

Iñaki Urdangarin demana més diners i no es conforma amb l'acord firmat en les capitulacions matrimonials en cas de divorci
Aquest divorci pot estar veient-se afectat pels tripijocs econòmics d'Iñaki Urdangarin, pels quals va entrar a la presó, però també per acords previs, firmats en les capitulacions matrimonials per advocats d'ambdues parts. Precisament, l'exduc podria haver-los impugnat.

Si s'haguessin divorciat abans que els esquitxés el cas Nóos, Iñaki Urdangarin no hauria posat cap tipus d'impediment a l'hora de firmar el divorci, estava totalment d'acord co les capitulacions matrimonials que van firmar, de les quals ja sortia beneficiat. Tanmateix, creu que l'alt preu que ha pagat en entrar a la presó no es veu recompensat amb aquest acord firmat anteriorment.
Iñaki Urdangarin culpa Joan Carles I de la seva entrada a la presó. Segons l'exduc, es podria haver deslliurat de la presó si l'emèrit hagués volgut, ja que tenia contactes per ocultar-ho tot, però el llavors rei havia de demostrar que la justícia era igual per a tothom amb tal de salvaguardar la imatge de la corona. És per aquesta raó que el pare de Felipe s'ha compromès a pagar tot el que demani a Iñaki, però la infanta es nega. Creu que se n'està rient i aprofitant-se de la situació. El pare de Juan, Miguel, Pablo i Irene ha viscut massa temps amb la família reial i tenia molt contacte amb l'emèrit, de fet han fet negocis junts, podria destapar-ho tot, una cosa molt perillosa per a la corona.