Leonor està immersa en la seva formació militar amb l'exèrcit de l'aire. El seu últim any abans d'iniciar la seva etapa universitària. Als 18 anys va haver de desvincular-se dels seus companys de l'internat de Gal·les per complir amb el seu deure com a futura reina d'Espanya. Tot i que Letizia era una cosa que no volia, Felip VI mantenia que era una cosa totalment necessària i obligatòria. La germana de Sofia ha de rebre la màxima condecoració per part dels tres exèrcits, i al final de la seva formació militar rebrà el rang més alt de les Forces Armades, un títol que fins ara només ostenten dos homes, l'actual rei i l'exmonarca.

Leonor amb el casc de San Javier
Leonor amb el casc de San Javier

La princesa sempre ha generat una gran expectació a totes les escoles militars que ha trepitjat. Tots els cadets volen conèixer de prop Leonor i poder dir que van viure un any amb ella. Sembla que una reina és algú inaccessible, però en aquesta època és més propera que mai. A causa de les seves formacions ha de compartir moments amb nois i noies de la seva edat.

Les estades de Leonor en tots els casos són problemàtiques, i és que l'arribada de la princesa genera noves regles, com ara la prohibició de la utilització dels telèfons mòbils. S'ha d'evitar que qualsevol persona anònima pugui fer-li alguna fotografia indiscreta i publicar-la a les xarxes socials. És una cosa que molesta els reclutes, però encara més el comportament dels superiors amb Leonor.

Les companyes de l'Elionor han d'ajudar-la amb les tasques domèstiques 

Felip VI i Letícia han deixat clar als alts càrrecs militars que no es faci cap diferenciació amb Elionor, cosa que no ha passat, segons els companys de la jove. En diverses ocasions s'ha informat que la germana de Sofia no compleix amb el nivell bàsic. No està en la millor forma física. Ha de saltar-se alguns entrenaments perquè acaba exhausta.

La Leonor ha tingut una infància molt diferent a la de la resta de nens i nenes. Des de ben petita ha tingut classes de protocol i idiomes. La Letizia sempre ha volgut que les seves filles siguin perfectes, però s'han oblidat d'ensenyar-les com a la resta d'humans. Al Pavelló del Príncep compten amb personal de servei. Majordoms, cuiners, xofer, assessors, estilistes, perruqueres, els ho han fet tot. Ara a les escoles militars, ells mateixos han de netejar les seves habitacions, els banys, fer-se el llit, i la germana de la Sofia és una mica desordenada i mandrosa. Moltes vegades es deixa el llit sense fer i són les seves companyes d'habitació les que s'encarreguen de fer-l'hi per la millor convivència i perquè no les castiguin a totes.

La princesa Leonor en San Javier Casa Real4
La princesa Elionor a San Javier Casa Real