Aquest dijous es compleixen tres setmanes des que la princesa Elionor va ingressar en l'Acadèmia Militar de Saragossa. La filla del rei Felip VI i la reina Letícia va començar la seva formació militar el passat 17 d'agost. Des d'aleshores ha estat superant el període d'adaptació fins que dimarts passat va rebre el seu primer nomenament.
Segons fonts properes a l'Acadèmia de Saragossa, la princesa Elionor ha tingut un procés d'adaptació molt plàcid. No ha tardat a agafar confiança amb els seus companys i companyes. I encara que per raons òbvies no pot ser una més, ja que el tracte cap a ella sempre serà una mica especial, ha aconseguit que la seva condició no influeixi massa en el dia a dia.
Així anomenen la princesa a l'Acadèmia Militar de Saragossa
Només la forma en com l'anomenen recorda als presents que estan davant de la futura reina d'Espanya. I és que com a tots els soldats i aspirants, la criden pel cognom: Borbó. Encara que en la seva identificació llueixi els seus dos cognoms, el de Felip i el de Letícia, només s'utilitza el seu primer cognom per referir-se a ella.
Mentrestant, per Reial Decret, el Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts el nomenament - de la princesa d'Astúries, Elionor de Borbón i Ortiz, com a dama cadet de l'Acadèmia General Militar. "De acuerdo con lo previsto en al artículo 2, apartado 2, del Real Decreto 173/2023, de 14 de marzo, por el que se regula la formación y carrera militar de Su Alteza Real la Princesa de Asturias, el Consejo de Ministros celebrado en el día hoy, 5 de septiembre de 2023, ha nombrado Dama Cadete de la Academia General Militar a Su Alteza Real la Princesa de Asturias, doña Leonor de Borbón y Ortiz, una vez finalizada la fase inicial de integración y adaptación a las condiciones de la vida militar", es pot llegir en el comunicat oficial del Ministeri de Defensa dirigit per Margarita Robles. A partir d'ara l'anomenaran Dama Cadet Borbó.
La princesa Elionor ja és Dama Cadet
Un Reial Decret que ha estat publicat primer aquest dimecres al Butlletí Oficial de l'Estat i més tard aquest dijous al Butlletí Oficial de Defensa. En ell també figuren la resta dels seus companys i companyes que han estat nomenades com cavallers i dames cadets.
Val a dir que aquesta primera etapa de la formació militar durarà fins al proper mes de juliol. Llavors serà nomenada Dama Alferes Cadete. Després d'això, en els dos cursos posteriors, Elionor formarà part de l'Exèrcit del mar, a Pontevedra, i de l'Exèrcit de l'Aire, a Múrcia.