El fundador i director executiu de Netflix, Reed Hastings, tenia la difícil missió de suplir el popular creador de Facebook, Mark Zuckerberg, en la dotzena edició del Mobile World Congress (MWC). I així ho ha fet en un auditori ple de gom a gom i en poc més de trenta minuts. Si bé l'any passat Zuckerberg feia pública la seva intenció d'agregar tots els amics del món, Hastings ha reiterat la importància de connectar les persones a través de l'entreteniment i la televisió a Internet. 

En aquest sentit, ha desvetllat algunes de les claus del negoci: servei instantani, productors locals i contingut global. "Netflix està disponible arreu del món i volem mantenir-nos al capdavant: innovant i oferint els millors programes", ha afegit. HDR als telèfons mòbils o pantalles de color cada vegada més avançades són algunes de les tendències que demostren allò que per a Hastings ja fa temps que és una evidencia: "Tot avança cap a la televisió d'Internet".

Un Netflix d'Òscar

Poques hores després que Netflix hagi triomfat als Òscar pel seu curtmetratge The White Helmets, Hastings ha remarcat que la productora nord-americana es centra en "històries increïbles que es poden explicar en qualsevol pantalla." Per 10 euros al mes i d'una forma legal per arribar a una audiència global. Segons el fundador de Netflix, "Internet és el mitjà més global que mai hem vist i encara ens queda molt per aprendre". 

De fet, ens queda tant per aprendre que ni tan sols un gurú com Hastings s'atreveix a fer prediccions. Abans, prefereix citar al productor de Black Mirror, Charles Booker, en el seu diagnòstic: "la tecnologia és extremadament difícil de predir". Però en qualsevol cas, queda clar tant per boca de Zuckerberg com de Hastings que "la història d'Internet és connectar les persones d'arreu del món."

Netflix per Facebook i Hastings per Zuckerberg. Un canvi que segons el responsable de Màrqueting de GSMA, Michael O'Hara, entra dins l'estratègia de "rotacions" de l'organització patrocinadora del Mobile per donar veu a altres ponents de la indústria mòbil. Al cap i a la fi, un canvi amb un mateix objectiu: connectar, connectar-se, connectar-nos. 

Josep Maria Bartomeu John Hoffman Mobile World Congress FC Barcelona
MOBILE WORLD CONGRESS Bartomeu busca aliats pel Barça Innovation Hub al Mobile Víctor Costa / Bernat Aguilar