CaixaBank ha estat guardonada per la consultora nord-americana Celent amb el premi Model Bank 2017 a la millor estratègia de transformació digital del món, un premi que l'organització atorga anualment per distingir l'entitat financera més innovadora del món. CaixaBank ha explicat que el premi de Celent reconeix aquells projectes d'R+D amb impacte sobre el negoci d'una organització, a més d'assegurar que el jurat del certamen ha premiat l'entitat catalana presidida per Jordi Gual "per la presentació d'un veritable procés de transformació digital" en tres categories: millores de l'experiència del client, productes i projectes d'innovació.

Celent ha destacat el treball de Caixabank en l'experiència del client, posant en relleu el nou portal web de l'entitat, a través del qual operen més de cinc milions d'usuaris, així com altres iniciatives com 'Les meves Finances', que utilitza el big data per proporcionar informació al client sobre els seus gats i ingressos, o el banc mòbil 'imaginBank'. En referència als productes, la consultora ha remarcat les propostes en mitjans de pagament de CaixaBank, a més de la gestió de comptes i correspondència digital a través de les aplicacions 'CaixaBank Pay', 'MailBox' i 'La meva Guardiola'.

Més iniciatives

També s'ha premiat l'entitat bancària per tecnologies emergents gràcies a iniciatives com el chatbot d' 'imaginBank' i la marató de programació d'aplicacions mòbils 'imaginChallenge', que pretén impulsar la innovació compartida i la cocreació.

CaixaBank ha rebut el premi aquest dimarts durant l'Innovation and Insight (I & I) Day, celebrat a Boston (Estats Units), després que Celent hagi rebut més de 150 projectes de més de 100 institucions financeres. Actualment, CaixaBank compta amb 5,3 milions de clients en banca online i 3,7 milions de clients en banca mòbil.