El saló Automobile Barcelona es tanca avui amb un nou rècord de públic i de vendes. Segons els organitzadors, en aquesta edició hi ha hagut més de 755.000 visitants i s'han signat prop de 80.000 prevendes. El president del saló, Enrique Lacalle, en fer balanç d'aquesta 39ª edició, ha assegurat que aquest any l'Automobile "ha marcat un abans i un després en els salons de l'automòbil a nivell mundial". Lacalle ha afirmat que aquest èxit ha estat possible gràcies a un canvi de format i de filosofia, que satisfà tant al públic, com als professionals del sector.

Preferències

Segons enquestes fetes als visitants, un 34 % han acudit al recinte de Montjuïc de la Fira de Barcelona interessats pels vehicles ecològics, la qual cosa demostra la tendència al canvi en la sensibilitat ecològica de la població. El 47 % dels assistents també ha apostat per vehicles amb accés a Internet. Potser en això hi ha jugat un paper clau el fet que el saló cada cop rep més públic jove, tot i que continua sent majoritari el públic familiar. Lacalle creu que aquest saló pot tenir un fort efecte dinamitzador sobre la indústria de l'automòbil, que representa al voltant del 11,74% del PIB espanyol. La propera edició de l'Automobile Barcelona se celebrarà el 2019, quan es commemorin els 100 anys del primer saló. En aquesta edició s'apostarà decididament per la inclusió de les noves tecnologies al món de l'automòbil.