La companyia energètica Gas Natural Fenosa disposa de diversos canals de comunicació directa amb el client per tal de facilitar a l'usuari la realització de gestions, la contractació de nous serveis i afavorir l'accés a la informació relacionada amb l'energia de forma ràpida, fàcil i senzilla.

Per tal de poder-ho dur a terme, l'empresa ha desenvolupat diverses vies de contacte i d'accés a la informació referents als clients perquè puguin elegir el canal que més els convingui en cada moment en funció del servei que es vulgui contractar o de la gestió que es vulgui realitzar.

El client, centre de l'activitat de Gas Natural Fenosa

L'empresa de serveis energètics disposa d'un programa anomenat Customer Experience (CEX) que posiciona el client en el centre de les decisions i actuacions. Així, els clients poden relacionar-se amb l’empresa a través de les vies més convencionals com el telèfon, el correu electrònic ([email protected]) o els centres d’atenció al client, on poden parlar directament amb un gestor.

1 Centro de Atención al Cliente A Coruña

De la mateixa manera els usuaris poden resoldre qualsevol dubte sobre un producte o servei a través dels diferents canals online: des del propi web (www.gasnaturalfenosa.es) fins als perfils de xarxes socials de Facebook (Gas Natural Fenosa Clientes España) o Twitter (@GNFclientes_es).

L'Àrea de clients és un espai virtual creat expressament per realitzar gestions online i per facilitar a l'usuari l'accés a la informació. Es tracta d'una plataforma online intuïtiva que permet sol·licitar un canvi de tarifa, donar la lectura del comptador de gas o llum, sol·licitar assistència tècnica, modificar les dades bancàries i fins i tot, realitzar contractacions de nous serveis.

L'Àrea de clients també compta amb una app, des de la qual els usuaris poden gestionar tots els tràmits relacionats amb els subministraments i serveis energètics que tinguin contractats, des del mòbil o des d'una tauleta. A més, també existeix la possibilitat de quantificar el consum energètic mitjançant gràfics comparatius amb els últims períodes de facturació o amb la mateixa etapa de l'any anterior.

L'aplicació, disponible per a iOs i Android, també té una eina de geolocalitzador, que permet buscar el punt d'atenció al client més pròxim i contactar directament amb la companyia o establir una connexió permanent, gràcies a l'opció de xat online i d'un sistema de notificacions.

Registro contador (1)

L'avanç cap a una llar intel·ligent

Servicios és la nova app que Gas Natural Fenosa ha llançat amb l'objectiu d'oferir una nova forma de relacionar-se amb els clients i per facilitar la gestió en cas d'incidència amb els aparells electrònics de la llar.

L'app 'Servicios' marca un abans i un després en la gestió d'incidències i constitueix el primer pas cap a una llar connectada

El principal avantatge d'aquesta aplicació és que permet a l'usuari fer un inventari de tot el seu equipament, especificant marques i models. Així, en cas d'incidència, l'usuari pot fer una foto del seu aparell, descriure breument què li passa i enviar-la al servei tècnic de Gas Natural Fenosa, especificant el nivell d'urgència i planificar una visita del tècnic, si és necessari. L'aplicació també inclou altres funcionalitats per als clients de la companyia, com la possibilitat de sol·licitar serveis de serralleria, lampisteria i cristalleria.

“L'app Servicios marca un abans i un després en la gestió d'incidències i constitueix el primer pas cap a una llar connectada”, assenyala Carles Escòlies, director de Mercat Residencial de Negocis Minoristes.

YoLeoGas, tu també pots fer la lectura del comptador

Aquesta aplicació ha estat creada especialment per facilitar la lectura del comptador de gas a través de dispositius mòbils. Mitjançant la càmera del telèfon o de la tauleta, l'aplicació és capaç de llegir el consum i de comunicar-lo als sistemes informàtics de la companyia, mostrant l'històric de lectures del comptador i del consum.

TuLuz, una eina per conèixer les incidències de llum en temps real

Mapa UFD (1)

Unió Fenosa Distribució, filial de distribució elèctrica de Gas Natural Fenosa, disposa d'una aplicació que permet consultar a temps real les incidències i els treballs programats a la xarxa elèctrica. Es tracta d'una eina pionera a Espanya que localitza en un mapa la zona on s'estan efectuant treballs de manteniment de la xarxa elèctrica i facilita informació relativa a l'hora d'inici i final del treball i també detecta si existeix alguna avaria, l'hora prevista de resolució i els possibles clients afectats.

TuLuz és una eina pionera a Espanya que localitza en un mapa les incidències de llum