L'Ibex-35 puja un 0,77% després de l'obertura d'aquest dimarts i supera els 14.200 punts (nou màxim des de 2008), en la que pot ser la seva novena jornada en positiu i la seva millor ratxa des d'agost de 2022. A les 9.10 hores, la Borsa espanyola assolia els 14.207,6 punts després de pujar aquest 0,77%.
Els guanys acumulats des de principi d'any superen ja el 22,5%. Aquest dimarts, el selectiu nacional es veu impulsat per Indra, que puja el 3,15%; seguit de Solaria, el 2,31%; Acciona Energia, l'1,9%; i Acciona, l'1,51%. BBVA també avança el 0,93%; Iberdrola, el 0,82%; Santander, el 0,62%; Telefónica, el 0,44%; i Inditex, el 0,19%. En el costat de les pèrdues, on només cotitzen quatre valors, destaca Acerinox, que es deixa el 0,37%; i Puig, el 0,24%.
La Borsa espanyola manté aquest dimarts, i per novè dia consecutiu (pot ser la seva millor ratxa des de maig de 2022), la tendència positiva. En la vigília va tancar amb una alça del 0,25%, fins als 14.099 punts. I això, malgrat que Moody's va rebaixar la qualificació creditícia dels Estats Units, el que va provocar que la rendibilitat dels bons del Tresor dels Estats Units es disparés fins a un 5%. No obstant això, després d'estabilitzar-se el rendiment del deute, Wall Street va aconseguir acabar en verd.
A aquesta hora, els futurs sobre els principals indicadors de la Borsa nord-americana avancen una obertura en vermell, després que la Xina hagi advertit que les restriccions a l'exportació de xips dels EUA estaven soscavant la recent treva comercial entre ambdós països, diuen els experts.
Malgrat això, a Àsia s'han imposat les compres de forma generalitzada en una jornada en què el Banc Popular de la Xina ha anunciat una rebaixa de 10 punts bàsics, des del 3,1% fins al 3%, el seu tipus d'interès de referència. Així, Hong Kong guanya l'1,42%; i Shanghai, el 0,31%, mentre que el Nikkei de Tòquio ha tancat gairebé pla, amb una lleu pujada del 0,08%.
Les principals borses europees també obren en verd
Amb l'euro a l'alça, a 1,127 dòlars, els principals mercats del Vell Continent han començat la sessió en verd: Frankfurt avança el 0,31%; Milà, el 0,30%; Londres, el 0,27%; i París, el 0,16%. En una jornada de referències macroeconòmiques poc rellevants -es publicarà la confiança del consumidor a l'eurozona, i l'activitat manufacturera de la Fed de Philadelphia, el mercat també estarà pendent de les negociacions de pau entre Rússia i Ucraïna.
En altres mercats, el preu de cru Brent, el de referència a Europa, baixa el 0,11%, fins als 65,47 dòlars. L'or també cau, el 0,63%, fins als 3.210,1 dòlars. Al mercat de deute, la rendibilitat del bo espanyol a deu anys assoleix el 3,202%, amb la prima de risc en 62 punts bàsics.