Un total de 40 ciutats tindran Avlo. Renfe té previst repetir totes les rutes que actualment fa l'AVE, que és el tren 'caro', però amb el seu tren 'low cost', perquè es converteixi en un servei "universal i accessible" a un nombre més gran de persones. Així, Múrcia, Castelló, Ourense, Lleó, Burgos o Granada, ciutats a les quals actualment es pot viatjar amb tren d'alta velocitat des de Madrid a un preu més elevat, tindran també el tren 'barat', que a més passarà per altres ciutats com Segòvia, Valladolid o Zamora.

Avlo està dret des d'estiu del 2021, Renfe el va posar en marxa després de l'alliberament del sistema ferroviari, quan es va donar entrada a dos nous competidors, en concret a la francesa Ouigo i la italiana Iryo, caracteritzades per oferir bitllets a molt baix preu. Fins ara, les tres empreses havien anunciat que, després de Barcelona i de València, viatjarien des de Madrid a Alacant, Sevilla i Màlaga.

Però Avlo anirà més enllà, ja que en repetir totes les rutes que actualment fa l'AVE arribarà a un total de 40 ciutats. La nova estratègia de Renfe estarà a punt des d'aquest 2023, segons fonts properes a l'empresa, que expliquen que aniran incorporant els nous serveis “segons vagin arribant els trens". El nou president, Raül Blanco, que va agafar les regnes de la companyia el passat 23 de febrer després de la dimissió d'Isaías Táboas pels problemes amb els trens de Cantàbria i Astúries, l'ha impulsat.

La idea, explicava el president de Renfe en una informació avançada per El País, és que l'AVE s'enfoqui en un públic més destinat a viatges de treball i empreses, mentre que Avlo sigui un transport més popular per a la resta de viatgers. Si bé, la diferència de preus és considerable. Doncs la companyia ha posat a la venda els bitllets d'Avlo per al servei Madrid-Alacant a preus des de 7 euros, mentre el mateix en trajecte amb l'AVE pot assolir els 60 euros.

D'aquesta manera, l'AVE tradicional continuarà oferint serveis amb aturades i sense aturades com fa ara. Però Avlo canvia el seu format i sempre farà parades, de manera que deixarà de ser directe quan Renfe apliqui aquests canvis.

Segon aniversari d'Avlo

El mes de febrer passat es complia un any de la posada en marxa del servei Avlo entre Madrid i València, i Renfe comunicava que sumant als que van viatjar amb l'AVE, en total han transportat a 2,3 milions de clients en aquest corredor, gairebé el doble que el 2021. Això també li va passar quan va estrenar el servei d'Avlo entre Madrid i Barcelona, fa ara gairebé dos anys. Entre juny del 2021 i juny del 2022, Renfe va transportar a 6,3 milions de viatgers en aquesta línia, més que abans de la pandèmia.

El proper 27 de març, Avlo s'estrenarà a Alacant, on oferirà quatre viatges diaris, dos per sentit. El tren pararà a més a les estacions de Conca i Villena. Així mateix, Renfe té previst arribar amb el seu tren de baix cost al corredor sud el proper mes de juny, encara que no ha especificat de moment quin dia.

L'empresa unirà Madrid amb Sevilla i Màlaga amb trens que tindran aturades a totes les estacions intermèdies de cada una de les línies d'alta velocitat. En concret, a Ciudad Real, Puertollano, Còrdova, Pont Genil i Antequera. Aquí, la previsió de la companyia és realitzar tres viatges, dos entre Madrid i Sevilla (un per sentit) i uns altres dos entre Madrid i Màlaga.