El RACC entra a Vico per procurar un estalvi domèstic de 1.000 euros anuals a les famílies
La plataforma Vico Ahorro ajuda a particulars i empreses a reduir despeses en energia, telecomunicacions i assegurances
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dimecres, 22 d'octubre de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) s'ha convertit en un dels accionistes minoritaris de plataforma intel·ligent Vico Ahorro, destinada a optimitzar les despeses d'energia, telecomunicacions i assegurances de tota mena per a particulars i empreses. La start-up, creada el 2023 per Javier Pérez i Judith Fernández, garanteix fins a un estalvi anual de 1.000 euros per a les llars i de fins a 10.000 euros per a les empreses, assegura el cofundador i conseller delegat Javier Pérez, en declaracions a ON ECONOMIA. Els clients de Vico són les famílies i negocis de restauració, hostaleria i comerç, ara per ara.
L'entrada del RACC a la firma s'ha instrumentalitzat per mitjà d'una ronda de finançament de 500.000 euros que ha tancat Vico Ahorro i que ha permès també la incorporació del fons d'inversió NotBoring, vinculat a la família Lao, i el fons Angels, societat de Juan Roig integrada a Marina de Empresas. Val a dir que el RACC ha ampliat la seva oferta de serveis als socis de l'entitat incorporar a l'apartat de mesures per a la llar, un comparador de factures energètiques, a través del qual també facilita la revisió de les tarifes i el canvi de proveïdor, aventurant un estalvi de fins al 60% en els costos globals.
Per la seva part, en només dos anys de funcionament, Vico Ahorro preveu tancar el 2025 amb una facturació al voltant dels 2 milions d'euros i un ebitda "reduït, però positiu", explica Pérez, un emprenedor amb 12 anys d'experiència en el sector de l'energia. El seu pla d'empresa apunta a un negoci de 7 milions d'euros a finals de 2026, perquè preveu "un important creixement" amb la inversió en tecnologia de la plataforma, en personal -preveuen passar de 10 a 40 persones- i en publicitat.
Els algoritmes de la IA
"Fa 3 anys vam decidir impulsar el nou projecte i el gener de 2023 van llançar Vico Ahorro per donar accés a famílies i empreses a serveis de qualitat i proporcionar-los un estalvi real en el cost dels seus serveis domèstics generals", concreta el directiu. Per aconseguir-lo, la plataforma s'acull a la intel·ligència artificial (IA) que, per mitjà dels algoritmes ideats per l'equip de Vico, troba la millor oferta per a cada servei i, posteriorment, mensualment la revisa per assegurar-se que tot segueix igual. El registre a la plataforma és gratuït per a particulars i empreses. Per la seva part, la cinquantena d'empreses comercialitzadores dels serveis d'energia, telecomunicacions i assegurances abonen un tant per contracte a Vico, "com a empresa intermediadora".

La companyia, tot i haver nascut a Girona, acaba d'obrir les oficines centrals a Tarragona i té agents de promoció a Barcelona i Madrid. La intenció és donar-se a conèixer arreu i a tota classe de client, no en va l'app ja es pot consultar en castellà, anglès, alemany i francès.
El conseller delegat, Javier Pérez, argumenta que la plataforma és molt accessible per a qualsevol client. L'usuari simplement carrega les seves factures i documents i Vico s'encarrega de la resta, des d'avaluar les oportunitats d'estalvi fins a gestionar els canvis de proveïdor sense problemes ni maldecaps per a l'usuari. Abans, però, "sempre que es troba una oferta millor, es parla amb el proveïdor que ofereix el servei per demanar-li si la vol equiparar per continuar mantenint el seu client", aclareix l'emprenedor.