El conseller delegat de Meliá, Gabriel Escarrer, assegura que l'any 2023 és el de la recuperació total de la companyia hotelera. A nivell de reserves ja són per sobre de 2019, encara que de moment tenen visibilitat fins a Setmana Santa perquè les reserves ara es fan amb menys temps. El grup prepara a més fins a 25 noves obertures per continuar creixent a Espanya i Europa principalment.

Durant una presentació a Fitur, Escarrer explicava que el primer trimestre de 2022 va ser "molt complicat" per a Meliá per òmicron, però en el segon ja estaven en xifres similars a les del 2019 i en el tercer fins i tot les van superar, sent de fet un estiu rècord. El quart trimestre, avançava, "també ha anat bé". D'aquesta manera, l'executiu indicava que en el conjunt de l'any superaran els 400 milions d'ebitda i tancaran amb resultat positiu.

"L'empresa ha sortit reforçada de la pandèmia encara que tenim un repte pendent, que és del sector en general, seguir millorant els marges" una cosa que el 2022 ha estat difícil per la inflació, matisava. Així mateix, el de Meliá destacava la dificultat de les empreses turístiques d'atreure talent, el 2022, almenys, es van anticipar contractant més de 3.200 persones per cobrir les vacants a Espanya.

El de Meliá assegura que "liderarà el turisme post Covid" encara que reconeix que han canviat les tendències de consum per part dels clients i s'estan adaptant, ara posaran més el focus en el segment del lleure i en la digitalització, que és el que demanden. A més, estan capitalitzant un client que vol "més experiència prèmium". De fet, aquest segment ha superat en un 37% els ingressos per habitació de 2019.

Quant a la digitalització, el CEO de Meliá comentava que han llançat un nou disseny del web per als canals digitals, ja que gran part de les reserves es produeixen ara amb el mòbil i tauletes. "La venda centralitzada supera ja el 43%". A més d'això, han creat una aliança amb Logitravel i El Corte Inglés per vendre paquets d'estances i vols des dels hotels (Meliá Escapes), si bé, la companyia havia detectat una forta demanda cap aquest tipus de producte.

Per a 2023, "tothom augurava una recessió important, però no veiem símptoma d'alentiment ni en tarifes ni en demanda" assegurava el conseller delegat de Meliá. "És veritat que la visibilitat és més reduïda perquè els clients utilitzen més els canals digitals i les reserves són ara a dos o tres mesos vista, però que en el dia d'avui, les vendes pels nostres canals creixen un 30% a Espanya respecte a 2022 i les reserves són un 23% superiors a les de 2019".

Així mateix, Escerrer destacava que la tarifa mitjana d'una nit d'hotel també és un 7% superior a la de 2022 i per tant, millora també respecte al 2019 en un 30%. "Els números són bons", encara que de moment només corresponen fins a Setmana Santa, que és quan hi ha visibilitat. A favor, Meliá destaca la recuperació de la touroperacion i el trànsit aeri. "Tots els mitjancers recuperen" i això els beneficia. A més, ja hi ha una alta demanda de cara a l'estiu i del segment de congressos, que ja el 2022 va tenir el seu enlairament, però ara està per sobre de les xifres de 2019. Per tot això, "veiem recuperació completa el 2023".

Meliá prepara 25 obertures noves

Al llarg de 2022, Meliá va obrir un total de 32 hotels, amb 7.500 habitacions. L'expansió - amb un focus prioritari en les destins vacacionals del sud-est asiàtic, la Mediterrània i el Carib - ha estat un de les fites assenyalades per Escarrer, que destacava la recent firma del seu primer hotel Meliá a les Seychelles o l'acord amb Vinpearl al Vietnam, que li ha permès convertir-se en el segon operador hoteler més gran del país. Tot això ha fet possible que la companyia superi les 100.000 habitacions, incloent hotels oberts i en procés d'obertura.

Escarrer també explicava que han arribat a un acord per gestionar l'antic hotel Rey Juan Carlos de Barcelona i el Palau de Congressos de Catalunya annex al mateix. Meliá convertirà aquest emblemàtic establiment, tancat des de 2020, en un nou hotel Gran Meliá que, segons l'executiu, representa la recuperació d'un actiu turístic d'alt valor afegit per a una ciutat tan dinàmica com Barcelona.

Per a 2023, també ha anunciat almenys 25 obertures a 14 països, incloent projectes emblemàtics com el Palazzo Cordussio Gran Meliá, un palau renaixentista al cor de Milà, o el primer hotel ME by Meliá a Malta, on també obrirà uns altres tres hotels addicionals. La marca ME by Meliá també debutarà a Guadalajara, Mèxic.

A Albània, estrenaran dos nous establiments, mentre que a Espanya s'espera un nou INNSiDE by Meliá a Tenerife. A Àsia Pacífic, prosseguirà l'obertura d'hotels en països com el Vietnam, Tailàndia o Malàisia, estenent així la seva presència al continent, on tindrà més de mig centenar d'hotels per a 2025. Finalment, la companyia ha anunciat també noves obertures a Tanzània, Cap Verd, Cuba, Mèxic, el Brasil, l'Iran, Qatar i l'Aràbia Saudita.