Els gimnasos Metropolitan posen rumb als 100 milions i una inversió de 21 milions
La cadena ha facturat 86,5 milions el 2024, amb un increment anual del 23,6%
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dimarts, 6 de maig de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 1 minut

La cadena de gimnasos Metropolitan ha facturat 86,5 milions d’euros, el 2024. La xifra suposa un increment del 23,6% respecte als 70 milions de l’any anterior. La companyia en mans de la família Castro, liderada per José Antonio Castro, com accionista majoritari, preveu sostenir aquest creixement amb una previsió d’ingressos de 98 milions d’euros, per al 2025.
Per aconseguir posar rumb als 100 milions d'euros, Metropolitan afronta el 2025 amb l’objectiu de seguir consolidant el seu model de benestar integral, ampliant la seva presència al mercat i mantenint el compromís amb la innovació i l’excel·lència. La companyia continua amb una estratègia d’expansió basada en la identificació de mercats on la seva proposta prèmium pugui implantar-se amb èxit, apostant per ciutats amb alta demanda de serveis exclusius de benestar.
El punt de partida ha estat un 2024 que ha conduït la companyia a "una cadena de clubs prèmium d’activitat física, salut i oci" amb més de 83.000 socis, 1.300 empleats i una superfície total acumulada de 140.000 metres quadrats. Al llarg del darrer any, els accionistes han destinat 23 milions d’euros a l’obertura i reforma dels seus clubs, reafirmant el seu compromís amb un creixement constant i sostenible. En aquest període, s’han inaugurat dos nous centres a Plenilunio (Madrid) i Ourense, reforçant la presència territorial.

El creixement continuarà aquest any amb una inversió, ara per ara prevista, de 21 milions d'euros. Aquest febrer, ha inaugurat el seu segon club a Niça (França), assolint els 23 centres, 21 dels quals es troben a Espanya. El segon centre a Niça està ubicat dins de l'espectacular Iconic, un edifici de formes triangulars, recobert de vidres-miralls, en un complex de 18.300 metres quadrats que combina allotjament de luxe, una varietat d'opcions comercials i gastronòmiques, instal·lacions esportives i espais de treball. A més, durant aquest 2025, preveu una nova obertura, elevant la inversió en expansió fins als 12 milions d’euros. A aquesta xifra s’hi afegiran 9 milions més destinats al pla de millora de clubs, amb nova maquinària d’última generació i eines de digitalització.
Albert Soler, conseller delegat de Metropolitan, manifesta que “aquest èxit no és fruit de la casualitat, sinó d’una aposta decidida des de la propietat i de l’esforç constant de tot l’equip". "Estem evolucionant cap a un concepte de benestar integral, oferint experiències i serveis prèmium que no només compleixen, sinó que superen les expectatives dels nostres socis”, afegeix. Des del 1989, any de la seva fundació, Metropolitan ofereix una proposta de benestar integral prèmium, que combina fitness, bellesa, fisioteràpia, nutrició, restauració, relaxació i oci.