Avlo s'estrena a Andalusia l'1 de juny. El tren d'alta velocitat de Renfe, caracteritzat pels seus baixos preus, començarà a oferir el servei Sevilla-Madrid i Màlaga-Madrid en menys dos menes. Segons explica la companyia ferroviària, en ambdós casos hi haurà dos serveis diaris d'anada més tornada, amb sortida de les ciutats andaluses a primera hora del matí i retorn des de Madrid a la tarda.
Tots els trens Avlo entre Andalusia i Madrid tindran parada a partir de l'1 de juny a les estacions intermèdia del recorregut. En concret, en Antequera Santa Ana, Pont Genil, Còrdova, Villanueva de Córdoba, Puertollano i Ciudad Real. Renfe posarà a la venda els bitllets (només hi ha una classe, la bàsica) el proper 12 d'abril. Els trens oferiran 436 places, més unes altres 2 d'específiques per a persones amb mobilitat reduïda.
Un dels competidors d'Avlo ja s'ha estrenat a Andalusia. Es tracta d'Iryo, un dels dos operadors privat d'Alta Velocitat a Espanya, que va iniciar el passat 31 de març els viatges comercials a Sevilla, Màlaga i Còrdova. El 2 de juny, només un dia després que ho faci el tren low cost de Renfe, aquest també arribarà a Antequera.
Iryo, la companyia participada per Air Nostrum, Trenitalia i Globalvia, ja té a la venda els bitllets de tot 2023. L'operador ha engegat operacions amb quatre freqüències per a Sevilla i Màlaga amb parada a Còrdova (dos per sentit), que aniran augmentant gradualment fins a arribar, el 2 de juny, les dotze freqüències en la ruta Madrid-Córdoba-Sevilla (sis per sentit) i deu en la ruta Madrid-Córdoba-Málaga (cinc per sentit).
Finalment, en aquesta mateixa data, ampliarà a quatre les seves destins a Andalusia incloent la connexió amb Antequera, que tindrà dues freqüències diàries. En els anys vinents, Iryo preveu transportar 2,5 milions de passatgers a l'any a Andalusia, la qual cosa generarà una despesa turística d'al voltant de 350 milions d'euros a l'any, segons les seves estimacions.
Fins ara, en termes d'ocupació, la companyia ha contractat un total de 60 persones en la comunitat. Iryo va iniciar les seves operacions comercials a Espanya el novembre de 2022 unint Madrid, amb Saragossa i Barcelona. A penes unes setmanes després no va arribar a València i Conca. Seguint amb el seu full de ruta, després de la inauguració de la connexió amb el sud d'Espanya, el pròxim 2 de juny arribarà també a Albacete i Alacant, i el 15 de juny ho farà a Camp de Tarragona.
L'altre competidor d'Avlo i Iryo, encara no ha revelat quan arribarà Andalusia. Els plans d'Ouigo passaven per estrenar-se a finals d'aquest 2023, però les últimes informacions apunten que ho farà el proper any 2024.